کارآفرینان به شعارهای مسئولان نیازی ندارند

دوشنبه،۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سخن، از کارآفرینان حمایت‌ های بسیاری می‌شود اما گوش آنان از این همه حرف پر است و اکنون منتظر عمل مانده‌اند.

کارآفرینان به شعارهای مسئولان نیازی ندارند

محمد شریعتمداری امروز در همایش «هفته جهانی کارآفرینی» تصریح کرد: تعارض های جدی میان بخش اجرایی و کارآفرینی وجود دارد اما بیشتر مسوولان اجرایی فقط هنگام سخن گفتن حاضر به حمایت از کارآفرینان در قالب برگزاری همایش و سخنرانی هستند که این، به مثابه یک لطیفه است.
وی افزود: کارآفرینان از دولت می‌خواهند در امور آنها مداخله نکند و نقش تسهیلگر داشته باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد شاخص کارآفرینی کشور از 85 به 72 ارتقا یافته است و ایران بین کشورهایی که بهبود این شاخص را تجربه کرده اند، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

تصمیم گیری در زمینه کارآفرینی بدون مشورت با کارآفرینان ممنوع 

شریعتمداری تاکید کرد «از این پس، تصمیم گیری در زمینه کارآفرینی بدون مشورت با کارآفرینان ممنوع است و باید پیش از هر تصمیم، نظرهای موافق و مخالف کارآفرینان را شنید». 
وی گفت: باید عرصه مدیریت و کارآفرینی را با حفظ حرمت افراد مسن به جوانان سپرد.
به گفته وی، قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید با حفظ حرمت افراد مسن اجرا شود.
شریعتمداری حضور جوانان در عرصه کارآفرینی را مهمترین عامل برای نوآوری دانست و افزود: گاهی اوقات از سوی افراد مسن مخالفت هایی را با حضور جوانان در عرصه کارآفرینی شاهدیم در حالی که باید دانست مخالفت با نوآفرینی، مخالفت با عقل است.
شریعتمداری حضور پررنگ جوانان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را خواستار شد. 
ایده گرامیداشت هفته ای به نام کارآفرینی در سال ۲۰۰۷ میلادی شکل گرفت و یک سال بعد حدود ۹۰ کشور این هفته را گرامی داشتند.
هفته سوم نوامبر (هفته پایانی آبان ماه) را هفته جهانی کارآفرینی می نامند که اکنون بیش از ۳۵ هزار رویداد در ۱۲۵ کشور جهان برگزار می شود. 
ایران از سال ۱۳۹۲ به پویش جهانی هفته کارآفرینی پیوست.