فرآیند حذف کنکور سرعت گرفت

پنج شنبه،۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرآیند حذف کنکور سرعت خوبی گرفته و سهم کنکور برای پذیرش دانشگاهها در سال آینده کاهش یافته است.

فرآیند حذف کنکور سرعت گرفت

محمد بطحایی در حاشیه همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: بر این اساس حدود 89 درصد صندلیهای دانشگاهها که بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیرش داشته اند از گردونه کنکور حذف شده اند. 
وی گفت: طرح حذف این تعداد صندلی از کنکور قرار است در قالب مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به زودی اعلام شود. 

جدیت در حمایت حقوقی و قضایی از معلمان 

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص حمایت قضایی از معلمان آسیب دیده از سوی والدین دانش آموزان گفت: متاسفانه نه تنها در خراسان رضوی بلکه در برخی استانهای دیگر نیز اتفاقات ناخوشایندی در این زمینه رخ داده است. 
وی افزود: همانطور که حقوق دانش آموزان محترم و مورد پیگیری است حقوق معلمان نیز باید با جدیت مورد صیانت قرار گیرد. به همین دلیل بخشی مستقل در دفتر حقوقی وزارتخانه اقدام به انجام حمایتهای قضایی از معلمان آسیب دیده در موارد می کنید. 
بطحایی ادامه داد: در آموزش و پرورش به عنوان خانواده ای بزرگ هرگونه هتک حرمت و تعرض پیگیری می شود و در این زمینه میان معلم، وزیر و معاون وزیر فرقی نیست. 

مدارس محیط زیست دارای مجوز حمایت می شوند 

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: مدارس محیط زیستی که دارای مجوز فعالیت در این زمینه بوده اند و ضوابط مورد نیاز را رعایت کرده اند مورد حمایت هستند و اجازه تعطیلی آنها را نمی دهیم. 
وی افزود: اگر مجوزهای لازم را این نوع از مدارس در قالب تفاهمنامه قبلی وزارتخانه و سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده باشند مشکلی برای فعالیت ندارند.