توکلی: باید اف.ای.تی.اف را بپذیریم

چهارشنبه،۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عدم الحاق به اف.ای.تی.اف یا گروه بین المللی ویژه اقدام مالی، هزینه‌های کشور را زیاد می‌کند بنابراین باید با افزودن چند شرط آن را بپذیریم.

توکلی: باید اف.ای.تی.اف را بپذیریم

احمد توکلی امروز در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: سازمانهای جهانی بوسیله قدرتهای بزرگ تاسیس شده و بگونه ای کار می کنند که سهم و قدرت آنها همیشه محفوظ باشد. با این وجود نمی شود جدای از دیگر کشورها زندگی کرد. 
وی به عضویت 39 کشور جهان در گروه بین المللی ویژه اقدام مالی اشاره و بیان کرد: اختلاف درمورد اف.ای.تی.اف بر سر این است که آیا شرط و شروط ایران پذیرفته می شود، یا مورد قبول آنها قرار نمی گیرد. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا یک کشور ظالم و زورگو است و همه کشورها از او حساب می برند. اگر به اف.ای.تی.اف ملحق نشویم ضربه های بیشتری به کشور وارد می شود و با چند تهدید و تلفن آمریکا نسبت به شرکتهای خارجی، آنها را از ادامه کار با ایران منع می کنند. 
وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز همینگونه است. پنج کشور داری حق وتو هستند و در حق بقیه ظلم می شود اما بخاطر این کار ایران از آن کناره گیری نکرده و در مجامع بین المللی حضور دارد و حرف خود را می زند. پیامبر(ص) هم در صلح حدیبیه شرط و شروط مشرکان قریش را پذیرفت. 
توکلی به موضوع شفافیت مالی در کشور نیز اشاره و بیان کرد: شفافیت مانع فساد است. ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه نیز از همه مقامات و مدیران می خواهد تمامی دریافتیهای خود را اعلام کنند. قرار بود از اسفند پارسال اینکار عملی شود اما برخی مسئولان نمی خواهند مردم در جریان دریافتی آنها باشند و مخالفت می کنند. 
وی در پاسخ به پرسشی در مورد قانون بازنشستگی نیز گفت: در این خصوص افراط و تفریط شده است. برخی افراد بازنشسته لایق ادامه کار هستند اما فشار بیکاری در جامعه باعث شد نمایندگان یک تصمیم مطلق بگیرند و تصمیمات مطلق نیز همیشه در یک جاهایی استثنادار می شوند.