قیمت لوازم خانگی دستکم 10درصد کاهش می‌یابد

چهارشنبه،۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی توافق با تولیدکنندگان لوازم خانگی، قیمت این محصولات دستکم 10درصد کاهش خواهد یافت.

قیمت لوازم خانگی دستکم 10درصد کاهش می‌یابد

«رضا رحمانی» در نشست مشترک با تولیدکنندگان و تشکل های صنفی حوزه لوازم خانگی به بالا رفتن قیمت مواد اولیه تولید اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده دلال ها حذف می شوند و قیمت فولاد، پتروشیمی و غیره بطور حتم کاهش می یابد.
وی تاکید کرد:‌ فقط کسانی که دارای پروانه بهره برداری هستند مجاز به خرید مواد اولیه اند و در این زمینه رییسان سازمان های صنعت، ‌معدن و تجارت استان ها نیز مسئولیت دارند.
رحمانی به پتاتسیل های موجود در صنعت لوازم خانگی و برنامه ریزی برای توسعه تولیدات این صنعت اشاره کرد و گفت: هماهنگی های خوبی در این زمینه انجام شده و امید می رود با کاهش قیمت ها شاهد رونق بازار باشیم.
برپایه این گزارش، در این نشست مشترک نمایندگانی از اتحادیه لوازم خانگی و اتاق بازرگانی و همچنین تعدادی از فعالان صنعتی نیز حضور داشتند که به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در این صنعت پرداختند. 
فعالان صنعتی بر کاهش قیمت برای افزایش تقاضا در بازار لوازم خانگی تاکید کردند.
پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی گفته بود: با توجه به فراهم شدن فرصت مناسب در زمینه تولید لوازم خانگی در کشور و توانایی تامین در این بخش، نیازی به واردات در این بخش نداریم.
وی اظهارداشت: مهمترین خواسته فعالان صنفی در بخش لوازم خانگی تسهیل امور است. اکنون شرایط ایجاب می کند که بیش از گذشته در زمینه تولید فعالیت داشته و خدمت رسانی و تولید در هیچ صورتی نباید حتی در تعطیلات رسمی کشور متوقف شود.
همچنین «محمد طحان پور» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران به ایرنا گفته بود: با توجه به اینکه قیمت لوازم خانگی در بازار مشخص نیست، پیشنهاد می شود یک نهاد نظارتی قوی و مطلع، قیمت نهایی این محصولات را تعیین کند.