مجوز فروش 3 میلیون بشکه نفت در بورس اخذ شد

چهارشنبه،۰۵ دي ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

وزیر نفت با بیان اینکه مرحله سوم عرضه نفت در بورس شاید هفته آینده انجام شود، گفت: مجوز لازم از سران سه قوه اخذ شده تا سه میلیون بشکه نفت در بورس به صورت 100 درصد ریالی به فروش برسد.

مجوز فروش 3میلیون بشکه نفت در بورس اخذ شد

«بیژن نامدار زنگنه» امروز با اشاره به فروش دو مرحله ای نفت در بورس، اظهار داشت: گزارش این دو مرحله فروش به شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه ارائه و مجوز جدید از سران سه قوه برای مرحله جدید فروش نفت در بورس اخذ شد.
وزیر نفت با بیان اینکه به زودی اطلاعیه ای درباره مرحله سوم فروش نفت در بورس منتشر می شود، افزود: در این راستا مجوز لازم از سران سه قوه اخذ شده تا سه میلیون بشکه نفت در بورس به صورت 100 درصد ریالی با نرخ ارز سامانه سنا به فروش برسد.
زنگنه بیان کرد: اگر فردی به خرید ارزی نفت در بورس تمایل داشت نفت به صورت ارزی به این شخص ارائه و اگر فردی به خرید ریالی نفت تمایل داشت عرضه به صورت ریالی انجام می شود.

خریداران نفت در بورس توانسته اند طلای سیاه را صادر کنند

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به وضعیت فروش نفت های خریداری شده در بورس، تصریح کرد: خریداران نفت در بورس توانسته اند طلای سیاه را صادر کنند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.
بر اساس این گزارش، در مرحله نخست فروش نفت (6 آبان امسال)، یک میلیون بشکه نفت خام عرضه شد اما هشت محموله 35 هزار بشکه‌ای (معادل 280 هزار بشکه) به نرخ بشکه ای 74 دلار و 85 سنت به فروش رسید.
در دومین مرحله فروش نفت خام در بورس انرژی (20 آبان) نیز 700 هزار بشکه نفت خام به نرخ بشکه ای 64 دلار و 97 سنت داد و ستد شد.
تاکنون، شیوه فروش نفت در بورس انرژی 20 درصد ریالی و 80 درصد ارزی بوده، اما با توجه به درخواست ها و پیشنهادات مطرح شده قرار است از این پس امکان خرید به صورت 100 درصد ریالی نیز فراهم شود.