لایحه تفکیک وزارت تعاون و کار از مجلس مسترد می‌شود

چهارشنبه،۱۲ دي ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: در دولت مقرر شد لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در کمیسیون اجتماعی مجلس هم تصویب شده است، مسترد شود.

لایحه تفکیک وزارت تعاون و کار از مجلس مسترد می‌شود

«حسینعلی امیری» در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت لایحه تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این لایحه پیش از این توسط دولت جهت اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
وی افزود: با توجه به این که محمد شریعتمداری اخیرا از مجلس رای اعتماد گرفته و همچنین با توجه به این که باید کار با قوت بیشتری در این وزارتخانه دنبال شود، امروز در دولت مقرر شد لایحه تفکیک وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که در کمیسیون اجتماعی مجلس هم مصوب شده است از مجلس مسترد شود.
بر اساس این گزارش، هیات دولت اخیرا با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد.
این تصمیم با توجه به ضرورت تمرکز بیشتر بر اشتغال و کارآفرینی و تجهیز تمامی امکانات و فرصت‌های کشور برای حل مشکل بیکاری توسط یک مدیریت واحد و مسئول و نیز لزوم احساس حمایت موثرتر از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه در برابر تکانه‌های اقتصادی و تمرکز در ساماندهی هرچه بیشتر منابع و امکانات تخصیص یافته کشور در حوزه رفاه اجتماعی به تصویب دولت رسید.