رضايت مسافران مترو از اعزام قطارهاي تندرو ايستگاه كرج

شنبه،۱۵ دي ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

بيش از ۹۵ درصد مسافران ايستگاه متروي كرج از افزايش اعزام قطارهاي تندرو به مقصد ايستگاه تهران(صادقيه) ابراز رضايت كردند.

شركت بهره برداري متروي تهران و حوم

به گزارش اقتصاد کارا و به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، مهندس فرنوش نوبخت نايب رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با اشاره به افزايش ميزان اعزام قطارهاي تندرو از ايستگاه كرج به سمت ايستگاه تهران (صادقيه ) افزود: بررسي هاي ما نشان مي دهد كه بيشتر مسافران خط ۵ (گلشهر- تهران) تمایل به استفاده از قطارهای تندرو دارند و به همین منظور و در راستاي ارتقا رضايت مسافران از ابتدای مهرماه ۹۷؛  دو حرکت تندرو از مبدأ ایستگاه کرج به برنامه حرکت قطارهای این خط افزوده شد كه با توجه به استقبال مسافران، از روز سه شنبه ۴ دي ماه ۹۷ اين تعداد به سه اعزام افزايش پيدا كرد.

 وي ادامه داد: پس از اجراي اين طرح، يك نظرخواهي از مسافران مترو در ايستگاه كرج انجام گرفت كه نشان مي دهد 95.8  درصد از اعزام قطارهاي تندرو از اين ايستگاه به سمت ايستگاه تهران (صادقيه) در ساعات 5:55، 6:35 و 7:15 رضايت دارند. 

گفتني است، جدا از افزايش اعزام قطارهاي تندرو، خط ۵ متروي تهران و حومه از مهرماه امسال نيم ساعت زودتر از ساير خطوط (از ساعت ۵ صبح)، فعاليت خود را آغاز مي كند كه مجموع اين اقدامات سبب افزايش رضايتمندي مسافراني شده است كه از تهران به كرج و بالعكس تردد مي كنند.

كاهش هزينه ها با بومي سازي بخشي ازقطعات پرمصرف

مهندس فرنوش نوبخت با اشاره به شرايط موجود اقتصادي و تحريم هاي موجود در كشور گفت: شركت بهره برداري متروي تهران وحومه نيز همانند ديگر صنايع براي تامين بخشي از كالاها كه جزء قطعات پر مصرف و پر هزينه است با مشكلاتي همراه بود اما با تلاش متخصصان داخلي و بومي سازي آنها تلاش كرده ايم تا از ايجاد اختلال در خدمت رساني به شهروندان و مسافران جلوگيري كنيم.

وي با اشاره به اينكه هندريل ۸۲۲ پله برقي در همين دوره توسط متخصيصن داخلي بومي سازي شده است افزود: ما در حال حاضر كمترين خرابي پله برقي را در ايستگا هاي مترو شاهد هستيم.

نوبخت در ادامه از بومي سازي سوزن ها و بخشي از ترمزهاي قطار خبر داد و تصريح كرد: بومي سازي تجهيزات كمك بزرگي در كاهش هزينه هاي شركت  داشته است اگرچه شرايط موجود باعث بالا رفتن قيمت هاي تمام شده  تامين تجهيزات مي شود.

مدير عامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه خاطرنشان كرد: هنوز هم بخشي از تجهيزات مورد نياز بايد از كشورهاي ديگر تامين شود و نياز به تهيه ارز دارد اما سعي كرده ايم خريد هايمان را از سامانه نيما انجام دهيم تا با تامين به موقع تجهيزات بهترين خدمات رساني را داشته باشيم.