قاچاق سوخت از لوله اصلی پالایشگاه نفت تهران

سه شنبه،۱۸ دي ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اعلام کرد: فردی که در محدوده پاکدشت با حفر تونلی 70 متری در مسیر لوله اصلی انتقال سوخت از پالایشگاه نفت تهران به سمت استان مازندران، فرآورده‌های نفتی را سرقت می کرد دستگیر شد.

قاچاق سوخت از لوله اصلی پالایشگاه نفت تهران

سردار عبدالرضا ناظری توضیح داد: در پی اطلاع از فعالیت مخفیانه فردی در زمینه قاچاق سوخت در زمینی محصور با دیوار، واقع در روستای گلزار از توابع شهرستان پاکدشت، بررسی دقیق موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و حضور کارشناسان شرکت نفت در بازرسی از محل متوجه قاچاق سوخت شدند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: هرچند ابتدا هیچگونه نشانه ای مبنی بر ورود سوخت به این زمین محصور مشاهده نشد ولی بارگیری مقادیر زیادی سوخت از این محل قابل تأمل بود.
ناظری عنوان کرد: ماموران در بازرسی از این مکان تونلی حدود 70 متری منتهی به لوله اصلی انتقال فرآورده های نفتی که از پالایشگاه نفت تهران واقع در شهرستان ری به سمت استان مازندران در زیر زمین حفر شده بود، کشف کردند.
وی با بیان اینکه متهم با استفاده از شگردهای خاص و تخصصی با نصب فلکه در مسیر این خط لوله اقدام به سرقت و قاچاق گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی می کرد گفت: این خط لوله بنا به نیاز استان مقصد در هر مقطعی سوخت مورد نیاز را از قبیل نفت، گازوئیل و سایر سوخت ها پمپاژ می کرد.
ناظری خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی به همدستی با 2 نفر دیگر در سرقت از منابع ملی اعتراف و بیان کرد که بیش از چهار ماه این فعالیت مجرمانه را انجام داده است.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه ارزش ریالی این سرقت توسط کارشناسان در حال محاسبه است بیان کرد: متهم اصلی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
بر اساس این گزارش تاسیسات نفت جنوب تهران واقع در باقرشهر شهرستان ری شامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، خطوط لوله و مخابرات، پالایشگاه تهران، منطقه سه گازرسانی کشور، شرکت بهران و ایرانول می شود.
شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران دارای دو پالایشگاه شمالی و جنوبی است که پس از تاسیس آن در فاصله سال های 1344 تا 1347، بخش جنوبی آن در سال 1348 و بخش شمالی در سال 1352 به بهره برداری رسید.
خوراک اصلی این پالایشگاه از نفت خام سبک اهواز - آسماری، نفت خام مارون - شادگان و نفت خام آسیای میانه تامین می شود.