روز آرام در بازار طلا و سکه

سه شنبه،۱۸ دي ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

بازار سکه و طلا امروز روز آرامی را تجربه کرد؛ به شکلی که نه تنها اغلب مسکوکات طلا نوسان چندانی نداشتند بلکه بهای ربع سکه و سکه گرمی نسبت به دیروز تثبیت شد.

روز آرام در بازار طلا و سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران سه میلیون و 768 هزار تومان به فروش می رود که نسبت به دیروز اندکی افزایش دارد اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با روند کاهشی به سه میلیون و 630 هزار تومان رسیده است.
امروز در بازار هر نیم سکه یک میلیون و 940 هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شود و بهای هر سکه گرمی 660 هزار تومان است.
طلافروشان تهران بهای هر مثقال طلا را یک میلیون و 486 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 343 هزار تومان تعیین کردند که نسبت به روز گذشته حدود سه هزار تومان افزایش نشان می دهد.
در بازارهای جهانی اما بهای هر اونس طلا به دلیل امیدواری نسبت به کاهش تنش تجاری میان آمریکا و چین روند نزولی داشته و به 1283 دلار و 21 سنت در هر اونس رسیده است.
در بازار آزاد ارز، صرافی های بانکی بهای فروش هر اسکناس یورو را 12 هزار و 750 تومان و هر دلار آمریکا را 10 هزار و 900 تومان تعیین کرده اند.
در سامانه سنا، دیروز میانگین فروش هر یورو به 12 هزار و 562 تومان و هر دلار آمریکا به 10 هزار و 751 تومان رسیده بود و در سامانه نیما حواله هر یورو به طور میانگین 9 هزار و 709 تومان و هر دلار هشت هزار و 287 تومان به فروش رفت.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.