نوسان در بازار طلا

چهارشنبه،۲۶ دي ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

معامله گران بازار طلا امروز شاهد نوسان قیمت ها بودند به شکلی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و 930 هزار تومان در بازار تهران فروخته شد.

نوسان در بازار طلا

بخشی از این نوسان ناشی از تغییرات مداوم بهای طلا در بازارهای جهانی است که اکنون در مرز 1290 دلار در هر اونس قرار دارد و برخی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به چشم انداز اقتصاد جهانی، بهای آن در سال جاری میلادی از 1300 دلار در هر اونس عبور خواهد کرد.
در بازار تهران افزایش بهای ارزهای عمده نیز بر بازار اثر گذاشته و سبب شده تا بهای برخی مسکوکات طلا افزایشی شود؛ هر قطعه نیم سکه امروز 2 میلیون و 50 هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و 250 هزار تومان فروخته می شود که نسبت به دیروز اندکی رشد دارد اما در مقابل بهای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در رقم سه میلیون و 800 هزار تومان و سکه گرمی در عدد 700 هزار تومان تثبیت شده اند.
در بازار ارز نیز صرافی های مجاز هر اسکناس یورو را 13 هزار و 300 تومان و هر دلار آمریکا را 11 هزار و 450 تومان می فروشند.
دیروز در سامانه سنا بهای فروش هر یورو 13هزار و 78 تومان و هر دلار 11 هزار و 314 تومان بود و در سامانه نیما حواله هر یورو 9 هزار و 509 تومان و هر دلار 8 هزار و 297 تومان فروخته شد.
نرخ ها در سنا بیانگر میانگین دادوستدهای انجام شده در صرافی های سراسر کشور و سامانه نیماست؛ در سامانه نیما حواله های ارزی صادرکنندگان فروخته می شود.