رشد بهای سکه در بازار داخلی

شنبه،۲۹ دي ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

امید به کاهش تنش تجاری میان آمریکا و چین بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی را نزدیک 10 دلار کاهش داده است اما امروز در بازار تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با روند افزایشی سه میلیون و 969 هزار تومان فروخته شد.

رشد بهای سکه در بازار داخلی

قیمت طلا در بازارهای جهانی از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی روند افزایشی به خود گرفت.
تحلیلگران کاهش شاخص دلار به دلیلی احتمال تثبیت نرخ بهره در آمریکا، تنش تجاری میان پکن و واشنگتن و تعطیلی دولت فدرال در آمریکا را از عوامل موثری برشمردند که به افزایش سریع قیمت ها دامن زد.
با اینکه برخی سرمایه گذاران امیدوار بودند طلا بتواند سطح مقاومت 1300 دلاری را شکسته و رکورد قیمتی جدیدی را ثبت کند اما امیدواری به کاهش تنش تجاری میان آمریکا و چین سبب شد قیمت این فلز گرانبها در پایان هفته گذشته میلادی برای نخستین بار از اواسط دسامبر با کاهش روبرو شود.
بر پایه آمار اعلام شده از شبکه خبری بلومبرگ آمریکا، بهای هر اونس طلا به حدود 1282 دلار رسیده که نزدیک 10 دلار عقبگرد داشته است.
با این حال در بازار تهران امروز (شنبه) بهای اغلب مسکوکات طلا افزایش داشت؛ نیم سکه 2 میلیون و 68 هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و 250 هزار تومان فروخته شد که نسبت به پنجشنبه گذشته افزایش یافت.
معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را سه میلیون و 850 هزار تومان و سکه گرمی را 700 هزار تومان فروختند که نسبت به پنجشنبه گذشته تغییری نداشت.
در بازار تهران بهای هر مثقال طلا یک میلیون و 576 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 363 هزار و 819 تومان نرخ گذاری شده است.

نوسان اندک نرخ ها در بازار ارز

صرافی‌های مجاز در بازار ارز هر اسکناس یورو را 13 هزار و 250 تومان و هر دلار آمریکا را 11 هزار و 450 تومان به خریداران عرضه کردند.
پنجشنبه گذشته (27 دی) بهای هر یورو در سامانه نیما 13 هزار و 274 تومان و هر دلار آمریکا 11 هزار و 421 تومان بود اما در نیما هر یورو 9 هزار و 500 تومان و هر دلار هشت هزار تومان برای حواله ثبت شد.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.