تقدیر از مترو به خاطر فعالیت‌های زیست محیطی پایانه مهرشهر

يکشنبه،۳۰ دي ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵

به مناسبت هفته هوای پاک طی مراسمی با حضور سیروس شفقی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، حکیمی مدیر کل محیط زیست استان البرز، از طرح تصفیه خانه متروواش پایانه مهرشهر كرج بازديد و با اهدا لوح از فعاليت‌هاي مهندس فرنوش نوبخت نايب رئيس و مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه در عرصه محیط زیست قدردانی شد.

تقدیر از مترو به خاطر فعالیت‌های زیست محیطی پایانه مهرشهر

شفقی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اینکه امسال شركت بهره برداری متروی تهران و حومه  برای دومین بار موفق به کسب تندیس تنها واحد خدماتی سبز از سازمان حفاظت محیط زیست شده است گفت: سازمان محیط زیست با دقت و وسواس بسیار بالایی ملاحظات زیست محیطی واحدهای مختلف را بررسی می کند و کسب این مقام برای بار دوم نشان از تلاش متعهدانه کارکنان شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه در پایانه مهرشهر است. 

وی تصریح کرد: نام گذاری روزهایی با عنوان هوای پاک؛ روز بدون خودرو؛ هفته محیط زیست و غيره تنها برای ایجاد حساسیت در جامعه و بین مردم برای حفظ مولفه های زیست محیطی است.

در ادامه حکیمی مدیر کل محیط زیست استان البرز از فعالیت های خوب زیست‌محیطی پایانه مهرشهر تقدیر کرد و افزود: حمل ونقل پاک وگسترش آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که شهر کرج با بحث آلودگي هوا مواجه است و این درحالیست که متهم اصلی این آلودگی منابع متحرک هستند و 38 درصد آن منابع ساکن؛ امیدواریم شاهد گسترش مترو به عنوان حمل و نقل پاک در شهر کرج نیز باشیم.

وي با تشكر از همه كسانی كه در شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در راستاي حفظ مولفه های محیط زیستی و زیرساخت های توسعه تلاش می كنند اظهار داشت: امروزه مساله محیط زیست به یكی از دغدغه های اصلی شهرهای بزرگ تبدیل شده است و باید برای صرفه جویی در منابع طبیعی مانند آب و سوخت تدابیری انديشيده شود.  

گفتنی است؛ با فعاليت تصفیه خانه مترو واش در پایانه مهرشهر، روزانه30 هزار  ليتر در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.