روسیه به دنبال مذاکره میان دولت و مخالفان در ونزوئلا است

چهارشنبه،۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه به دنبال ایجاد زمینه های لازم برای مذاکره بین دولت و مخالفان در ونزوئلا است هر چند که مخالفان غیرسازنده عمل می‌کنند.

روسیه به دنبال مذاکره میان دولت و مخالفان در ونزوئلا است

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق گفت: ما خواهان برقراری گفت وگوها بین مخالفان و دولت تحت رهبری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا هستیم و به مذاکرات خود با شرکای ونزوئلایی، چین، کشورهای آمریکای لاتین و اروپا ادامه می دهیم.
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت که روسیه از آمادگی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا برای گفت وگو با مخالفان استقبال می کند.
مادورو امروز در گفت وگو با ریانووستی از آمادگی خود برای مذاکره با مخالفان دولت با میانجیگری نهادهای بین المللی خبر داد.
وزیر خارجه روسیه در ادامه از مخالفان مادورو انتقاد کرد و گفت: آنها تمام پیشنهادات برای مذاکره با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را رد می کنند. 
وی افزود: بسیاری از کشورها خواستار میانجیگری در ونزوئلا شده اند از جمله از بروکسل خبر می رسد که سران اروپا پیشنهاد تشکیل گروه تماس داده و جامعه کشورهای حوزه کارائیب نیز بدنبال چنین مساله ای هستند.

با اقدامات مخفیانه آمریکا در عراق مخالفیم 

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود به حضور نیروهای آمریکایی در عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم حضور امریکایی ها در عراق با هماهنگی دولت این کشور صورت بگیرد و با اهدافی که مطرح می کنند همخوانی داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که حضور آمریکا در راستای انجام اقدامات مخفی صورت نگرفته باشد و تلاشی برای حل مشکلات ژئوپلیتیک آمریکا در این نقطه از خاورمیانه نباشد. 

مسکو نگران اقدامات هسته‌ای آمریکاست 

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانی روسیه در خصوص تصمیم آمریکا برای ساخت کلاهک های هسته ای جدید از نوع W76-2 اشاره کرد و گفـت: این اقدام ریسک مناقشه اتمی را افزایش می دهد. 

مساله فلسطین نگران کننده است

وزیر خارجه روسیه به نگرانی در خصوص مساله فسلطین هم اشاره کرد و گفت: تلاش هایی برای ضربه زدن به روند حل و فصل مساله فلسطین و اسراییل صورت می گیرد.
وی یادآوری کرد که در گفت وگو با وزیر خارجه عراق درباره مناقشه فلسطین و اسراییل تبادل نظر کرده است.