ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کند

جمعه،۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

سایت اطلاع‌رسانی کنفرانس امنیتی مونیخ 2019 اعلام کرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این نشست شرکت و سخنرانی می‌کند.

ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کند

در این کنفرانس که از 26 تا 28 بهمن ماه جاری با حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار می‌شود، مهمترین موضوعات امنیتی منطقهای و جهانی مورد بررسی قرار میگیرد.
وزیر امور خارجه کشورمان سال گذشته هم در این کنفرانس شرکت کرد و در حاشیه کنفرانس با تعدادی از مقامات حاضر در نشست دیدار و گفت و گو کرد.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر، پترو پروشنکو رییس جمهور اوکراین، پل کاگامی رییس جمهوری رواندا، شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از جمله روسای دولتها هستند که در این کنفرانس شرکت می کنند. 
این در حالی است که آمریکا بزرگترین هیئت را طی سالهای اخیر به این کنفرانس اعزام می کند، به طوری که علاوه برمایک پنس معاون رییس جمهوری، پاتریک شاناهان، لیدسی گراهام، شل دون، وایتهاوس، راجر ویکر، جیمز اینهوف و نانسی پلوسی در این کنفرانس حضور خواهند یافت. 
تاکنون حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ینس استولنتبرگ دبیر کل ناتو، کریستین لاگارد مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول، کریسنتالینا جورجیوا رییس بانک جهانی در این کنفرانس تایید شده است. 
در این کنفرانس بیش از 40 وزیر خارجه و دفاع حضور خواهند یافت؛ هایکو ماس وزیر خارجه و واورسولا فاندرلین وزیران خارجه و دفاع آلمان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، علی الحکیم وزیر خارجه عراق و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر همچنین وزیران خارجه و دفاع پاکستان و فیلیپین هم از جمله چهره هایی هستند که در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. 
وزیران دفاع فرانسه، بریتانیا، کانادا، ترکیه، سنگاپور و مالی هم در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور خواهند داشت.