فروش 20 میلیارد تومان املاک مازاد بانک مسکن

سه شنبه،۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن گفت: این بانک امسال فروش املاک مازاد و تملیکی خود را به ارزش 25 میلیارد تومان در دستور کار قرار داشت که تا پایان امسال حدود 80 درصد از این برنامه محقق می شود.

فروش 20 میلیارد تومان املاک مازاد بانک مسکن

«اسحاق خاکی» افزود: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دلایل تاخیر در تحقق برنامه فروش 25 میلیاردی املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن بروز نوسان اقتصادی بویژه نوسان ارزی و تاثیر آن در همه وجوه اقتصادی کشور بود.
خاکی ادامه داد: این نوسان ها باعث شد املاک تملیکی و مازاد که برای فروش کارشناسی شده بود دوباره نیازمند کارشناسی برای تعیین نرخ جدید شود و همین امر، به تاخیر در تحقق هدف‌گذاری اولیه منجر شد، ضمن آنکه ارزش این املاک در کارشناسی دوباره، با افزایش قیمت همراه بود.
وی افزود: با این حال به دلیل تثبیت نسبی شرایط اقتصادی پیش‌بینی می‌شود میزان فروش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن تا پایان سال به حدود 20 میلیارد تومان برسد که در این صورت حدود 80 درصد برنامه و هدف بانک در این زمینه برای امسال محقق می شود.

فروش 300 ملک مازاد و تملیکی 

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن اعلام کرد: ‌اکنون فروش املاک مازاد و تملیکی به ارزش 10 میلیارد تومان در دست اقدام است. 
وی تعداد املاک آماده فروش را حدود یکصد ملک عنوان کرد و گفت: املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن حدود 300 ملک است که بخش قابل توجهی از آنها به دلیل وجود مشکلات حقوقی و برای رفع این مشکل در اختیار دوایر و اداره های حقوقی قرار دارد.
«به محض برطرف شدن مشکلات، این املاک نیز به طرق مختلف به فروش می رسد».
خاکی اضافه کرد: از آغاز امسال تاکنون 9 بار برای فروش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن مزایده‌های برگزار شده و ممکن است تا پایان سال تعداد آن بیشتر شود. 
وی ادامه داد: ارزش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن که از ابتدای سال تاکنون به فروش رفته حدود هفت میلیارد تومان است.
فروش املاک مازاد بانک های دولتی و خصوصی یکی از مهم ترین برنامه نظام بانکی کشور است تا همه بانک ها برای تمرکز در حوزه پولی و بانکی تمام املاک مازاد خود را به فروش برسانند.