از سامانه‌های شفافیت تا اشتغال اقوام و مذاهب در وزارت کار

دوشنبه،۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

سامانه‌های مرتبط با شفافیت و مبارزه با فساد در بخش های تعاون، بهزیستی، صندوق بازنشستگی، اشتغال و تامین اجتماعی با حضور رییس جمهوری رونمایی شد.

از سامانه‌های شفافیت تا اشتغال اقوام و مذاهب در وزارت کار

رییس جمهوری با حضور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن رونمایی از این سامانه‌ها، با توضیحات مسوولان و مدیران ذیربط در جریان چگونگی اقدامات و فعالیت‌های این سامانه‌ها قرار گرفت.

سه سامانه مرتبط با شفافیت و‌ مبارزه با فساد در حوزه‌های تعاون، بهزیستی و صندوق بازنشستگی و سامانه ناظر پایش سیاست‌ها و برنامه های اشتغال کشور از جمله این سامانه‌ها هستند.

همچنین سامانه نسخه الکترونیکی مراکز درمانی به منظور حذف دفترچه های درمانی و پایش الکترونیک و یکپارچه نظام سلامت رونمایی و به طور فراگیر در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت.

در این سامانه که تاکنون متشکل از ۳۷۸ مرکز درمانی ملکی متعلق به سازمان تامین اجتماعی و چهارهزار پزشک طرف قرارداد این سازمان است، نزدیک به ۱۱۰ میلیون نسخه صادر و ثبت شده است.

در برگیری پرونده الکترونیک درمان بیماران، کنترل هزینه ها و تداخلات دارویی و ۳۰ درصد کاهش صدور دفترچه به لحاظ پذیرش بیماران با استفاده از کد ملی از جمله مزیت‌های این سامانه است.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ایجاد شفافیت در همه بخش‌ها، گفت: در این راستا اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه هیأت مدیره شستا بسیار ارزشمند بود، همچنین سامانه هایی که امروز از آنها رونمایی شد در بخش‌های مختلف می‌تواند تأثیرگذار و مهم باشد.

 روحانی افزود: مردم در این سامانه‌ها می‌توانند چگونگی واگذاری‌ها را رصد کنند و این سامانه ها در بخش‌های مختلف تأمین اجتماعی، اشتغال و بازنشستگی، می‌تواند موجب تسهیل کار مردم شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه شفافیت عاملی است که می‌تواند جلوی فساد را بگیرد، اظهار داشت: امروز در دولت مراحل نهایی تدوین لایحه شفافیت برای ارایه به مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، ضمن اینکه یک لایحه دیگر تحت عنوان تزاحم منافع در حال آماده‌سازی است.

 روحانی با اشاره به اینکه شفافیت و نظارت عمومی مردم از راه‌های مبارزه با فساد است، گفت: نظارت همگانی همان اقدام در راستای امر به معروف و نهی از منکر است که این نظارت مردم از طریق این سامانه‌ها امکان‌پذیر است که امیدوارم بتوانیم در این راستا فعال باشیم.

رئیس جمهور استفاده از افراد شایسته اقوام و مذاهب گوناگون در امور گوناگون مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر ایرانی شایسته که توان انجام کاری را دارد، باید جدای از قومیت و مذهب بیاید و کار کند؛ فرقی نمی‌کند، اگر می‌خواهید کار نکنند از آنها مالیات هم نگیرید و موقع رأی‌گیری هم به آنان نگویید که پای صندوق بیایند، اما اگر بناست مالیات بدهند و پای صندوق بیایند و روز جنگ در میدان جنگ رفته و شهید بدهند، باید از آنها هم استفاده کنیم.

 روحانی با تأکید بر ضرورت جوانگرایی در بخش‌های مختلف دولت، خاطرنشان کرد: جوان دارای انرژی بوده و فعال است و می‌تواند بدون ترس و خستگی و با قدرت تصمیم‌گیری، کار خود را به انجام برساند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مدیران با افزایش سن، محتاط‌تر از قبل شده و مدام دستگاه‌های نظارتی را در ذهن خود می‌آورند، گفت: امروز در دولت، وزیر جوانی داریم که وقتی قوه قضائیه می‌گوید از او شکایت می‌کنم، نمی‌ترسد و کار خود را با قدرت ادامه می‌دهد.

روحانی ادامه داد: اینکه یک فردی در قوه قضائیه اعلام می‌کند که از وزیرجوان ما شکایت می‌کند، مهم نیست. اینکه یک جوان به نفع مردم کار می‌کند و به دستورهای بی‌ربط اعتنا نمی‌کند؛ این می‌شود، وزیر.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با تلاش و ارایه خدمات به مردم در راستای رفع مشکلات آنان گام برداشته و مردم از خادمان خود راضی باشند.