سه مانعی که راه توسعه مشاغل خانگی را سد کرده است

چهارشنبه،۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «عدم تامین مالی خُرد»، «تامین وثایق» و «آموزش‌های حرفه‌ای»، سه ضعف در مسیر توسعه مشاغل خانگی است.

سه مانعی که راه توسعه مشاغل خانگی را سد کرده است

«محمد شریعتمداری» در جلسه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که در سالن کنفرانس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: دو سوم کار جهان توسط زنان اداره می شود در حالی که کمتر از یک دهم سود به آنها می‌رسد.
وی افزود: در ایران سه میلیون و 200 خانوار توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود که بخشی از آنها در مشاغل خانگی فعالیت دارند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هرگاه صحبت از مشاغل خانگی به میان می آید، نگاه ما به این طیف از مشاغل، سنتی است در حالی که بخش خدمات نیز جزو این مشاغل محسوب شده و ظهور و بروز مناسبی داشته است.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از مشاغل خانگی و تلاش برای توسعه آنها، گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی و مقابله با بیکاری باید به مشاغل خانگی بیشتر توجه کنیم .
شریعتمداری با تاکید بر برگزاری هر دو ماه یکبار جلسات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های این ستاد برای توسعه مشاغل خانگی بهره کافی را ببریم.
وی با اشاره به تکلیف قانونی بانک مرکزی برای تامین تسهیلات مشاغل خانگی گفت: بانک مرکزی مکلف به تامین منابع برای مشاغل خانگی است اما تاکنون نسبت به اجرای آن غفلت شده است.