متروي تهران، ميزبان هزار و دویست و نود و هشت مسافر دوچرخه سوار

دوشنبه،۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه  از حضور هزار و دویست و نود و هشت مسافر دوچرخه سوار در خطوط مترو در اسفند ماه ۹۷ خبر داد.

متروي تهران، ميزبان هزار و دویست و نود و هشت مسافر دوچرخه سوار

به گزارش اقتصاد کارا و به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران حومه محسن محمديان با اشاره به اینکه این طرح برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، در حال اجرا است گفت: در اسفند ماه ۹۷ شاهد حضور هزار و 298 مسافر دوچرخه سوار در ايستگاه هاي خطوط مترو بوديم.

محمديان با بيان اينكه در هفته اول اسفندماه ۲۸۱ دوچرخه سوار و در هفته دوم ۳۰۲ دوچرخه سوار از مترو استفاده كردند تصريح كرد درروز هاي پاياني اسفند ماه با افزايش تعداد مسافران دوچرخه سوار شاهد حضور ۷۱۵ مسافر دوچرخه سوار در خطوط يك، دو، سه، چهار و پنچ متروي تهران بوديم كه نشان از افزايش مسافران دوچرخه سوار دارد.

وي افزود: ورود با دوچرخه های معمولی در ۱۳ روز اول فروردین ماه ۹۸ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل مجاز است و تنها دلیل محدود کردن ورود دوچرخه های معمولی در روزهای تعطیل، خلوتی ایستگاه ها و قطارها است، چرا که با توجه به حجم بالای مسافر که در طول هفته از مترو استفاده می کنند امکان ورود دوچرخه به واگن ها وجود ندارد.

مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با اشاره به اينكه با اجرا شدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه سواران محیا شد خاطرنشان كرد: دوچرخه سوارانی که از دوچرخه های عادی استفاده می کنند فقط مجاز به ورود به واگن هایی هستند که با برچسب هایی بر روی بدنه قطار مشخص شده ولی دوچرخه سوارانی که از دوچرخه های تاشو استفاده می کنند مجاز به ورود به تمامی واگن ها هستند.