اختلال در سامانه ثبت نام کارت بازرگانی

شنبه،۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد: سامانه هوشمند ثبت‌نام کارت بازرگانی و گواهی مبدا به دلیل اشکال فنی به طور موقت قادر به ارائه خدمات نیست.

اختلال در سامانه ثبت نام کارت بازرگانی

سامانه سراسری ثبت نام کارت بازرگانی و گواهی مبدا به آدرس www.cscs.ir به دلیل مشکل فنی تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود.
متقاضیان تا زمان رفع شدن این نقص از سوی اتاق ایران و راه اندازی مجدد سامانه، از حضور و مراجعه به اتاق تهران خودداری کنند. آن‌ها می‌توانند برای کسب اطلاع از وضعیت سامانه با شماره 1866 تماس بگیرید.
به گزارش ایرنا، طبق قانون تجارت ایران، دریافت کارت بازرگانی (Commercial Card) برای تجارت، واردات و صادرات کالا ضروری است و اعتبار آن از تاریخ صدور یک تا پنج سال است. در واقع تنها شخصیت های حقیقی و حقوقی که دارای کارت بازرگانی هستند، می توانند برای واردات و صادرات کالا اقدام کنند.
از سوی دیگر داشتن کارت بازرگانی یکی از شرایط اصلی عضویت در اتاق های بازرگانی سراسر کشور است؛ بی دلیل نیست که اسفند ماه و در آستانه برگزاری نهمین انتخابات اتاق های بازرگانی، وزارت صنعت اعلام کرد تنها در سه ماه اخیر یک هزار و 920 کارت بازرگانی جدید صادر و پنج هزار و 341 کارت بازرگانی تمدید شده است.
از آنجا که در طول سال های گذشته شرایط دریافت کارت بازرگانی برای متقاضیان چندان دشوار نبوده، همواره یکی از خواسته های اعضای اتاق های بازرگانی سخت کردن شرایط دریافت این کارت ها برای جلوگیری از سوء استفاده بعضی دارندگان آن بوده است؛ چنانچه به گفته «احمد کیمیایی اسدی»، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران از یک سال اخیر نظارت بر این کارت ها بیشتر شده و شرایطی مهیا شده تا فقط فعالان واقعی دارای سابقه تجارت یا پروانه تولید بتوانند از کارت بازرگانی استفاده کنند.