مجلس آماده پذیرش لوایح دولت برای حل مشکلات سیل زدگان است

يکشنبه،۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

255 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با تقدیر از همه دستگاه‌ها در امدادرسانی به سیل زدگان اعلام کردند: آماده پذیرش لوایح دولت برای تصویب بودجه جهت حل مشکلات مردم مناطق سیل زده هستیم.

مجلس آماده پذیرش لوایح دولت برای حل مشکلات سیل زدگان است

در بخشی از این بیانیه که در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد، آمده است: در سال جدید بارش باران این رحمت الهی موجب سیل و خساراتی شد و جان تعدادی از هموطنان را گرفت ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه و طلب رحمت و غفران الهی برای جانباختگان از اقدامات همه دستگاههای دولتی، نیروهای مسلح، هلال احمر، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام قدردانی می کنیم.
نمایندگان مجلس در این بیانیه آمادگی خود را برای کمک به دولت برای حل مشکلات سیل زدگان در سراسر کشور اعلام و تاکید کردند: آماده پذیرش لوایح دولت برای تصویب بودجه لازم هستیم.
این بیانیه را احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد. 
بارش های سنگین از روزهای پایانی سال گذشته منجر به وقوع سیل در 24 استان کشور شد؛ در حالی که در موج اول بارش ها، استان های گلستان و مازندران درگیر پدیده سیل شدند، در مراحل بعد استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور عمدتا فارس، لرستان و خوزستان دچار این حادثه شدند.
این در حالی است که با بارش های روزهای اخیر احتمال وقوع سیل در برخی نقاط کشور وجود دارد و مدیران ذیربط با مدیریت مخازن سدهای کشور و تخلیه روستاها و شهرهای پایین دست سدها در حال مدیریت بحران و به حداقل رساندن تبعات این پدیده هستند.
قرار بود امروز تعدادی از مسوولان دولتی در مجلس حضور یافته و گزارشی از آخرین وضعیت کمک رسانی به این مناطق ارائه کنند ولی به دلیل سفر وزیران به مناطق سیل زده این موضوع به جلسه دیگری موکول شد و امروز تنها نمایندگان استان‌های سیل زده گزارشی از وضعیت استان‌های خود ارائه کردند.