بنگاه‌های معدنی 100 میلیارد تومان برای سیلزدگان اختصاص دادند

يکشنبه،۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بنگاههای بزرگ معدنی و صنایع معدنی در یک تصمیم ملی، 100 میلیارد تومان برای استان های سیل زده اختصاص دادند.

بنگاه‌های معدنی 100 میلیارد تومان برای سیلزدگان اختصاص دادند

«خداداد غریب پور» رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشستی با حضور مدیران عامل بنگاههای بزرگ معدنی و صنایع معدنی در محل این سازمان، گفت: این شرکت ها تاکنون به شکل داوطلبانه کمک های مختلفی شامل تجهیزات، مواد غذایی، پتو در اختیار مناطق مختلف سیلزده کشور قرار داده اند.
وی افزود: همگرایی بیشتر بین شرکت های معدنی و صنایع معدنی برای کمک به سیلزدگان، نیاز به یک هماهنگی داشت که این شرکت ها آمادگی خود را برای ارسال کمک های بیشتر به سیلزدگان اعلام کردند.
غریب پور با بیان اینکه کمک های نقدی ظرف 48 ساعت آینده به شماره حسابی که سازمان مدیریت بحران اعلام می کند، واریز می شود، افزود: این کمک ها به صورت متمرکز در اختیار سیلزدگان قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش در نشست مزبور، مدیران عامل شرکت های گل گهر، چادرملو، ملی مس، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه،‌ فولاد خراسان، ملی فولاد و نیز تهیه و تولید مواد معدنی ایران حضور داشتند و همه از آمادگی شرکت های خود برای واریز کمک های نقدی خبر دادند.

حجم بالای خسارت‌ها

«بهنام سعیدی»، سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست ضمن یادآوری پیامدهای ناگوار سیل اخیر گفت: وقوع سیل در استانهای مختلف، 269 شهر و پنج هزار و 148 روستا را درگیر ساخت، که 59 هزار واحد مسکونی شهری تخریب شده اند و تعداد 98 هزار و 230 واحد مسکونی هم نیاز به بازسازی دارند.
وی افزود: تعداد 126 هزار و 500 کیلومتر مربع، راه اصلی و فرعی و 6 هزار و 896 پل تخریب شده و علاوه بر این 853 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 111 هزار هکتار باغ خسارت دیده و هفت هزارو 627 راس دام بهمراه طیور و آبزی تلف شدند.
سعیدی درخواست این سازمان برای رفع مشکلات را در سه بخش تجهیزات، اقلام ضروری و کمک های نقدی بیان کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور 12 فروردین از درگیرشدن حدود 400 شهر و روستا در 15 استان کشور در سیل اخیر خبر داد، همچنین پزشکی قانونی تا روز 17 فروردین (دیروز) آمار قربانیان سیل را 70 نفر اعلام کرد و حداقل 600 نفر مصدوم راهی بیمارستان شده اند و علاوه براین نزدیک به 100 هزار نفر بی خانمان شده اند، حداقل چهار هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شد و هزاران رأس دام از بین رفتند.