تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در دستور کار قرار گرفت

دوشنبه،۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی موافقت کردند.

تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در دستور کار قرار گرفت

تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت که این تقاضا با 161 رای موافق، 14 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.
علی ادیانی نماینده قائمشهر طراح این تحقیق و تفحص مهم ترین محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی را چگونگی احراز صلاحیت و اهلیت خریداران، چگونگی نظارت و صیانت از حق السهم این سازمان و دولت در شرکت های واگذار شده عنوان کرد.
وی یادآور شد: بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی درخصوص بررسی کارشناسی اموالی که به فروش گذاشته و نحوه اعمال حاکمیت شرکتی توسط سازمان خصوصی سازی در شرکت های سرمایه پذیر متعلق به سهام عدالت از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.
طراح این تحقیق و تفحص افزود: پس از واگذاری های سازمان خصوصی سازی شاهد هستیم که برخی صاحبان این واگذاری ها اهلیت لازم را ندارند، فلسفه وجودی واگذاری ها و بخش خصوصی سازی این است که سازمان خصوصی سازی یار دولت باشد نه بار دولت، اما امروز این سازمان تبدیل به بار دولت شده است.
ادیانی گفت: قرار بود اشتغال موجود با سازمان خصوصی سازی حفظ شود ولی این موضوع هم رخ نداده و سازمان خصوصی سازی نتوانسته به وظایف خود عمل کند.