ایران و ویتنام بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند

دوشنبه،۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

روسای مجالس ایران و ویتنام در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی ضمن دیدار بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند.

ایران و ویتنام بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند

علی لاریجانی امروز در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با نگوئیم تای کیم نگان همتای ویتنامی خود دیدار و گفت وگو کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و ویتنام اعلام آمادگی کرد.
لاریجانی یادآور شد: پایه همکاری‌های اقتصادی دو کشور برقراری سیستم بانکی است و تا زمانی که مبادلات پولی و بانکی بین دو کشور صورت نگیرد، امکان گسترش همکاری‌ها وجود ندارد.
وی درخصوص همکاری‌های فرهنگی بین ایران و ویتنام و بزرگداشت روز ویتنام در ایران و همچنین روز ایران در ویتنام اعلام آمادگی کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه آموزش و پرورش درخصوص همکاری‌های فرهنگی می‌توانند به دنبال گسترش فعالیت‌های مشترک باشند.

گسترش روابط اقتصادی ویتنام و ایران ضروری است

رییس مجلس ویتنام نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی بین ویتنام و ایران عنوان کرد: برای گسترش روابط تجاری ایران و ویتنام باید ساز وکار جدید بانکی میان دو کشور تعریف و عملیاتی شود که این موضوع را از اولویت های خود پس از بازگشت به ویتنام قرار خواهیم داد.
وی همچنین خواستار برگزاری بزرگداشت روز ویتنام در ایران و روز ایران در ویتنام شد و عنوان کرد: ویتنام علاقه مند به گسترش همکاری های فرهنگی و حتی آموزش زبان فارسی در ویتنام است تا از این طریق بتوانیم روابط فرهنگی با ایران را گسترش دهیم.