ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دستور کار است

چهارشنبه،۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و عرضه 200 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 ازسوی وزارت راه و شهرسازی برعهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دستور کار است

« حبیب الله طاهرخانی» افزود: انجام تعهدات مربوط به مسکن مهر، شروع عملیات اجرایی بخشی از تعهد 200 هزار واحدی ساخت مسکن، تحقق پروژه‌های کلان حمل و نقل، سرعت دادن به سیاست ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و جبران کمبود خدمات بخشی از برنامه‌های مهم این شرکت در سال 1398 است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: ما در شرایطی برنامه عملیاتی سال 98 را شروع می‌کنیم که عملکرد نسبتا موفقی را در سال 1397 پشت سرگذاشتیم و تحقق مصوبه های دولت مبنی بر ساخت شهرک‌های اقامتی در استان‌های شمالی (مازندران و گلستان) در اولویت برنامه‌های سال جاری است.
وی درخصوص آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال 98 اظهار داشت: سال گذشته عملیات اجرایی شهرهای جدید تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید. در سال 1398 نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار ما خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه پروژه‌های مسکن مهر در قالب خود مالکی، مشارکت در ساخت، مشارکت در محله‌ سازی، مشارکت در پیمانکاری و آماده‌سازی و همچنین واگذاری اراضی با تعهد ساخت باید در دستور کار ما قرار گیرد، گفت: ضروری است در واگذاری‌های جدید نیز شرکت‌ها دقت کنند هرگونه واگذاری ها منجر به ساخت شده و تضمین‌ها و مشوق‌های لازم نیز منظور شود.
طاهرخانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال 98 و در قالب قانون بودجه امکانات مناسبی برای تکمیل سایت مسکن مهر فراهم شده است، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده امکان افزایش تسهیلات در پروژه‌های منتخب، هزینه کرد شرکت از منابع داخلی در پروژه‌ها و همچنین امکان فروش عرصه و واریز آن به حساب شرکت فراهم شده که فرصت خوبی برای به سرانجام رساندن سایت مسکن مهر در شهرهای جدید است.