شریعتمداری: انتصاب جوانان در وزارت کار ادامه دارد

يکشنبه،۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه انتصاب نیروهای جوان در این وزارتخانه خبر داد و گفت: علاوه بر افراد جدیدی که منصوب می‌شوند از تجربیات چهره‌های آشنای قدیمی نیز بهره‌مند می‌شویم.

شریعتمداری: انتصاب جوانان در وزارت کار ادامه دارد

محمد شریعتمداری در آیین معارفه مدیران جدید این وزارتخانه افزود: بازنشسته شدن به معنای جدا شدن از کار نیست و در زندگی افرادی که امروز به دلیل بازنشستگی دیگر مشغول به فعالیت نیستند، دوره جدیدی آغاز می‌شود و از نظر و دیدگاه های این افراد نیز برای بهبود امور استفاده می‌کنیم.
امروز در احکام جداگانه 'سیدجواد رضوی' به عنوان رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، 'محسن ابراهیمی' به عنوان مدیرکل اشتغال اتباع خارجی، 'رویا رفیعی' به سمت مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و 'سیدمحمد رضوان مدنی' به عنوان' مشاور وزیر در امور فناوری اطلاعات' منصوب شدند.
شریعتمداری همچنین 'رضا شریعت' را به عنوان مشاور وزیر و 'مرتضی لطفی' را به سمت عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد.

تقویت سامانه های شفافیت در اولویت برنامه های وزارت تعاون

شریعتمداری درباره عملکرد مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه های شفافیت را برای اطلاع رسانی در 2 بخش شبکه مدیریت کشور و مردم راه اندازی کرده ایم که 6 سامانه در همین چند ماه به نقاط خوبی رسید و باید کار خود را با قوت ادامه دهد.
وی محتوایی شدن ارزیابی عملکردها و ورود روش ها و اصول جدید در این بخش را خواستار شد و درباره اداره کل اشتغال اتباع خارجی گفت: در برخی زمینه ها باید از این توان برای حل مشکلات استفاده کنیم؛ چون یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها را آزادی حرکت سرمایه، نیروی کار ماهر، فناوری و کالا می دانند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم رعایت اصول و ضوابط در اعزام نیروی کار ماهر داخلی به خارج و بکارگیری متخصصان خارجی در داخل کشور تاکید کرد.
رییس جمهوری هشتم شهریورماه 1396 در نخستین گفت و گوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.