رییس کل بیمه مرکزی: سیل، نگاه به صنعت بیمه را اصلاح کرد

يکشنبه،۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: وقوع حوادث توجه بیش از پیش آحاد جامعه به خدمات صنعت بیمه را به دنبال دارد و در سیل اخیر نگاه افراد بسیاری نسبت به این صنعت اصلاح شد.

رییس کل بیمه مرکزی: سیل، نگاه به صنعت بیمه را اصلاح کرد

غلامرضا سلیمانی امروز در نشست مدیران عامل شرکت های بیمه و نمایندگان کارگروه های بررسی و ارزیابی خسارت سیل افزود: اقتدار، قابلیت‌ و ظرفیت‌ صنعت بیمه هنگام وقوع حوادث طبیعی محک می خورد.
سلیمانی ادامه داد: شرکت های بیمه با تکیه بر اصول حرفه ای و جذب سرمایه و ایجاد فضای جذاب برای مشارکت بازیگران بازار سرمایه و سهامداران، می توانند ظرفیت های مغفول صنعت بیمه را فعال کنند.
رئیس شورای عالی بیمه اضافه کرد: ارائه خدمات مطلوب بیمه ای در گرو توانمندی شرکت های بیمه و توانگری مالی و فنی این صنعت است.
وی اضافه کرد: گنجینه اعتماد عمومی بزرگ ترین و ارزشمندترین سرمایه صنعت بیمه به حساب می آید و همه باید قدر این ثروت ملی را بدانیم.
بر اساس این گزارش، بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند. 
وزیر کشور امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزان خسارت سیل را تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بیش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگیر سیل شد.