محققان آمریکایی علف کش طبیعی تولید کردند

شنبه،۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی عامل محافظ موجود در میکروارگانیسم‌ها و به ویژه ژن‌های تولید کننده آن، موفق به تولید یک علف کش کاملا طبیعی و موثر شده‌اند.

محققان آمریکایی علف کش طبیعی تولید کردند

علمی - به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، اکوسسیتم باغ و مزارع یک محیط کاملا رقابتی است. گیاهان و میکروارگانیسم های غیر قابل مشاهده موجود در خاک به فضای کافی برای رشد نیاز دارند و به همین دلیل ممکن است میکروبی توسط گیاه تولید شود که گیاهان مجاور را نابود کند تا فضای کافی برای رشد فراهم شود.گیاهان مکانیسمی دارند که از خودشان در مقابل این میکروب محافظت کنند. 
محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی محافظ موجود در میکروارگانیسم و به ویژه ژن های تولید کننده آن، موفق به تولید یک علف کش کاملا طبیعی و موثر شده اند. با توجه به این که علف ها به انواع علف کش های موجود مقاوم شده اند، تولید این محصول طبیعی و دوستدار محیط زیست می تواند به تولید طبقه جدیدی از این محصولات تبدیل شود. 
در ساخت این محصول، از ترکیب علم داده ها (data science) و ژنومیک استفاده شده است و محققان با بررسی ژن هزاران قارچ، به دنبال قارچی گشتند که در مقابل سموم قارچی ایمنی داشته باشد. این روش جدید در پزشکی و تولید داروهای سرطان نیز کاربرد دارد.
این مطالعه نشان می دهد میکروارگانیسم ها برای مقابله با دشمنان مولکول هایی تولید می کنند و در حفاظت از خود در برابر این مولکول ها بسیار هوشمند هستند و می توان از این راهکار علاوه بر ساخت علف کش های موثر، در تولید داروهای آنتی بیوتیک نیز استفاده کرد.نتایج این مطالعه در نشریه Nature منتشر شده است.