دولت از سرمایه‌گذاری خرد استقبال می‌کند

دوشنبه،۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: طبق دستور وزیر اقتصاد و دارایی نباید تنها به دنبال جذب سرمایه گذاری‌های بزرگ باشیم بلکه از سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک نیز استقبال می‌کنیم.

دولت از سرمایه‌گذاری خرد استقبال می‌کند

سیدعلی محمد موسوی در سومین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان افزود: فراموش نمی‌کنیم لطف سرمایه گذارانی که در این شرایط حساس کشور به سمت سرمایه گذاری داخلی مجدد بیایند و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم. 
وی بیان داشت: 8 درصد متوسط رشد سالیانه اقتصادی کشور در برنامه ششم هدف گذاری شده که می دانیم سرمایه های داخلی برای رسیدن به رشد اقتصادی کفاف نمی دهد و تمام تلاشمان این است که به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی برویم. 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که در برنامه ششم 65 میلیارد دلار برای تامین مالی از خارج هدف گذاری شده است، بیان داشت: پیام سازمان سرمایه گذاری این است که دست دوستی و برادری به سمت کشورهای همسایه و دوست دراز کنیم. 
موسوی ادامه داد: در واقع سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هم برابری دارند و مالک سهام و ارزش دارایی هایی خود هستند و هیچ محدودیتی نیز در سهم اشخاص خارجی وجود ندارد. 
وی یادآورشد: باید تلاش کنیم امنیت لازم را کسب کنیم و اطمینان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری بدهیم. 
این مقام مسوول ادامه داد: تنها مرکز قانونی برای سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل اقتصاد و دارایی است که سرمایه گذاران به منظور جلوگیری ها از ناهماهنگی ها و برای رفع مشکلات خود می توانند به این مرکز مراجعه کنند. 
رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهارداشت: ما به سهم خودمان در سازمان سرمایه گذاری تلاش کردیم که قانون تشریف و حمایت از سرمایه گذاران خارجی را به شکل خوبی به اجرا درآوریم. 
موسوی گفت: امروز بیشتر به دنبال مفهومی به نام اتلاف سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم و با توجه به نامهربانی های که در عرصه بین المللی وجود دارد ما به دنبال استقبال بیشتر از سرمایه گذاران بین المللی هستیم. 
وی در ادامه هدف از همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان را ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مقامات استانی دانست و گفت: امیدواریم این همایش فصل جدیدی از سرمایه گذاری را برای استان زرخیر هرمزگان که دارای قابلیت ها و ظرفیت های مهم اقتصادی و گردشگری است، فراهم کند.