حضور3200 ناشر با 437 هزار عنوان کتاب درنمایشگاه سی و دوم

چهارشنبه،۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی با 137 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه سی‌ودوم حضور خواهند داشت.

حضور3200 ناشر با 437 هزار عنوان کتاب درنمایشگاه سی ودوم

محسن جوادی در نشست خبری تشریح برنامه های سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به برخی جزئیات این رویداد از ابتدا تاکنون ،اظهار داشت: تقویت صنعت نشر و ارتباطات بین المللی و دیپلماسی فرهنگی با حضور کشور چین از جمله رویکردهای امسال این دوره نمایشگاه کتاب تهران است.

تقویت دیپلماسی فرهنگی بین المللی

وی افزود: تقویت دیپلماسی فرهنگی بین المللی بیشتر به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری کشورها فکر می کردند امسال با توجه به مسائل پیش آمده امکان این ارتباطات برای ایران وجود ندارد.
رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مجموعه این رویکردها در کنار تلاش برای تصدی گری کمتر وزارت فرهنگ و ارشاد و در مقابل فعالیت گسترده تر تشکل ها و صنف های نشر اولویت های این دوره از این رویداد فرهنگی است.

دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب 

جوادی با اشاره به آمار مشارکتی نمایشگاه افزود: دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی با 137 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه سی و دوم حضور دارند.
وی اضافه کرد: تاکید متولیان نمایشگاه در این دوره ارائه کتاب های جدید است که در سه سال اخیر چاپ شده باشند، به همین دلیل کتاب های چاپ قدیمی کمتر تحت حمایت ما خواهند بود.
وی با اشاره به تدارک برنامه های وسیع و متنوع این دوره نمایشگاه گفت: آنچه رونق و شکوه نمایشگاه را بیشتر می کند کار رسانه ها و رساندن اخبار این رویداد به خانواده ها، دانشجویان و متقاضیان و علاقمندان است.
رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه نقش بی بدیل رسانه ها در اطلاع رسانی جامع و کامل به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست ، از اصحاب رسانه خواست دست اندرکاران این نمایشگاه را در هرچه بهتر برگزار شدن و همچنین اطلاع رسانی این مجموعه یاری رسانند. 

حضور 30 کشور در نمایشگاه سی و دوم کتاب تهران

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب در این نشست اظهار داشت: آنچه در نمایشگاه سی و دوم قابل توجه است تاکید شورای سیاست گذاری بر همدلی بود، ارتباط تنگاتنگی بین متولیان و صنوف انجام گرفت تا بیشترین استفاده را از این همدلی ببریم.

تاکید بر صرفه جویی و چابک سازی

قادر آشنا افزود: با توجه به لزوم نگاه صرفه جویی به سمت چابک سازی چارت سازمانی و کاهش هزینه ها بدون لطمه به محتوا حرکت کردیم که نتیجه آن کاهش دو میلیارد تومانی هزینه نمایشگاه از 17 میلیارد تومان به 15 میلیارد است.
وی گفت: شفاف سازی نیز دیگر اولویت ما بوده و در بحث هزینه ها تمام هزینه ها در کمیسیون معاملات بررسی شده و همه چیز براساس قانون شکل گرفت.
آشنا به همکاری خوب مجموعه شهری تهران نیز اشاره کرد و افزود: بدون هیچ مشکل و با کمال همکاری جانمایی نمایشگاه در مصلی صورت گرفت. اولویت ما افزایش فضای مسقف است و امسال تنها بخش دانشگاهی در فضای مسقف نخواهد بود. 

توجه و تاکید بر ایمن سازی

قائم مقام نمایشگاه کتاب ،ایمن سازی را از موضوعات مورد توجه متولیان دانست و افزود: استقرار استراحت گاه برای مراجعان و فراهم سازی زمینه های رفاهی آنان از مسائل مورد توجه ویژه ما بوده و در این راستا مکان های ویژه برای سالمندان، یا نیازمندان امکانات خاص در نظر گرفته شد. در بخش اجرائیات با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

رونمایی از پوستر نمایشگاه

در پایان این مراسم همچنین از پوستر سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی و رئیس نمایشگاه ، سید محمد طباطبایی حسینی مدیر کل روابط معاونت و روابط عمومی نمایشگاه کتاب و همچنین قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه و ایوب دهقانکار سخنگوی این دوره نمایشگاه رونمایی شد.
سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از چهار تا 14 اردیبهشت با شعار «خواندن، توانستن» در مصلی تهران میزبان کتاب دوستان خواهد بود.