سیستم بانکی بستر اصلی توسعه مالی کشورهاست

دوشنبه،۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بانک بستر اصلی توسعه مالی کشورهای مختلف محسوب می شود، در بازار پول بیشتر تامین مالی کوتاه مدت مدنظر است که در ایران این نقش از سوی بانک ها به خوبی ایفا شده است.

سیستم بانکی بستر اصلی توسعه مالی کشورهاست

«شاپور محمدی» در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران، نقش بانک ها را در بازار مالی کشور مهم اعلام کرد و افزود: در کشور نقش بازار سرمایه به صورت سنتی کم بوده است، اکنون بانک ها عهده دار این نقش جهت تامین مالی بلندمدت شدند، بازار سرمایه سعی دارد تا عهده دار بخشی از این وظیفه باشد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش بیمه در بازار مالی کشور خاطرنشان کرد: بیمه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و همکاری های خوبی را در انتشار اوراق رویدادهای طبیعی با بازار سرمایه داشته اند تا ابزارهایی را مورد نیاز بازار بیمه است به صورت ترکیبی بین بازار سرمایه و بیمه دنبال شود.
وی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را به عنوان یکی از رویدادهای بازار مالی کشور دانست و گفت: این نمایشگاه محدود و محصور به بازار سرمایه نیست و هرسال به عنوان نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شناخته شده که این موضوع گویای وجود هماهنگی سه حوزه مالی کشور است.
وی به هدف برگزاری نمایشگاه بورس بانک و بیمه اشاره و بیان کرد: نمایشگاه امسال مثل هر سال با هدف ارتقای سواد مالی، فرهنگ سازی و آشنایی اقشار مختلف مردم با بازار سرمایه، اطلاع رسانی تکنولوژی های مالی در حوزه استارتاپ ها، اطلاع رسانی آخرین تحولات ایجاد شده در حوزه کسب و کار و نیز حوزه فناوری اطلاعات برگزار شده است.
محمدی با بیان اینکه افراد از طریق این نمایشگاه قادر به آشنایی با انواع معاملات هستند، گفت: افراد عادی، استادان دانشگاه و دانش آموزان به منظور کسب اطلاعات لازم از فعالیت بازار سرمایه می توانند در این نمایشگاه حضور یابند و در چند سال برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رسانه ها کمک به سزایی را در اطلاع رسانی اطلاعات این نمایشگاه داشته اند.