خوانساری رئیس اتاق تهران شد

سه شنبه،۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

«مسعود خوانساری» به عنوان رئیس نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران انتخاب شد.

خوانساری رئیس اتاق تهران شد

نخستین نشست نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. 
در این نشست با حضور 52 نفر از نمایندگان، «مسعود خوانساری» که تنها کاندیدای حاضر در جلسه بود، با 50 رای مجددا به عنوان رئیس اتاق تهران انتخاب شد. 
وی در دوره هشتم نیز ریاست اتاق تهران را به مدت چهار سال بر عهده داشت.
خوانساری در این نشست با اشاره به هشت کمیسیون تخصصی موجود در اتاق تهران، اعلام کرد که کمیسیون های بیشتری با توجه به تخصص اعضای هیات نمایندگان تشکیل می شود. 
وی با بیان اینکه اکنون 204 تشکل در اتاق ایران ثبت شده است، افزود: در چهار سال گذشته مجوز 20 تشکل استانی صادر شد و بنا داریم در سال های پیش رو تشکل های بیشتری فعال کنیم.
همچنین «اعلا میرمحمد صادقی» با 50 رای به عنوان نایب رئیس اول و «محمد اتابک» با 46 به عنوان نایب رئیس دوم اتاق تهران انتخاب شدند.
میرمحمد صادقی با ابراز خوشحالی از یکدست و هماهنگ بودن عملکرد هیات نمایندگان گفت: یک زمان بود که کار اتاق تهران تنها مقابله با دولت و اتاق ایران بود و این چنین بود که کاری پیش نمی رفت.
وی تاکید کرد که هیات نمایندگان باید نسبت به انجام وظیفه شان در برابر دولت و بخش خصوصی و اقتصاد کشور حساس باشند.
بعد از انتخاب رئیس اتاق تهران، تعداد حاضران به 54 نفر افزایش و رای گیری برای خزانه‌دار با 54 نفر ادامه یافت.
«ناصر ریاحی» تنها کاندیدای خزانه داری با 50 رای به عنوان خزانه دار هیات رئیسه اتاق تهران انتخاب شد.
همچنین «فاطمه مقیمی» که تنها نامزد منشی نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران بود، با 47 رای منشی هیات رئیسه اتاق تهران انتخاب شد.
11 اسفند انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران در هتل لاله برگزار و نمایندگان 40 کرسی این اتاق مشخص شد. اما 20 نماینده دولتی بعد از 49 روز توسط وزرای صنعت و کشاورزی معرفی شدند که همین امر برگزاری نخستین نشست هیات نمایندگان دور نهم و انتخاب هیات رئیسه اتاق تهران را با تاخیر رو به رو کرد.