تشکیل اتحادیه مناطق آزاد کشورهای اسلامی

يکشنبه،۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: تشکیل اتحادیه مناطق آزاد کشورهای اسلامی برای رشد و گسترش تعاملات وهمچنین توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی در دنیا موثر است.

تشکیل اتحادیه مناطق آزاد کشورهای اسلامی

مرتضی بانک در همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ١4١4 شمسی اظهار داشت: در جهان امروز مولفه‌های متعددی جهت ارتقا قدرت و توانمندی نظیر شناخت دنیای کنونی و آینده وجود دارد و فراهم سازی این قدرت برای خلق یک آینده بهتر ضروری است. 
وی در این برنامه که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: علم و دانش، فناوری، تکنولوژی، وحدت، اقتصاد و فرهنگ، هریک از جمله مولفه های قدرت به شمار می‌رود. 
بانک با بیان این‌که جهان امروز مولد علم است، گفت: در نتیجه این مسئله باید علم و تکنولوژی را نیز در اختیار گرفت. اگر از هریک از عناصر علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... عدول شود، این قدرت و استقامت کاهش پیدا می‌کند. 
رئیس مناطق آزاد کشور تصریح کرد: افزایش هریک از مولفه های قدرت برای جهان اسلام تاثیرگذاری در مقابل مخالفان و اعمال ایده های نوین در سایه وحدت را افزایش می دهد. 
وی افزود: در حال حاضر ایران با ١5 کشور منطقه که عمده آن ها نیز مسلمان هستند ، همسایه است و این مسئله یک موقعیت جغرافیایی ویژه را برای کشور رقم زده است. 
به عقیده بانک این مهم زمینه ساز رشد و گسترش روابط بین المللی و همچنین زمینه ساز تمدن سازی است. 
بانک تاکید کرد: جهان اسلام توانمندی اثرگذاری در دنیا و الگوسازی را دارد؛ کشورهای مهم جهان اسلام همچون ایران، ترکیه و مصر با ارتقای دانش و فرهنگ و... باید جوامع بشری را به سعادت رهنمون سازند. 
بانک افزود: مناطق آزاد کشور نیز در زمینه گردشگری با تشکیل شبکه شهرهای خلاق اسلامی، افزایش حجم مبادلات با مسلمین، گردشگری سلامت، مناطق آزاد مشترک و باشگاه سرمایه گذاران باید ارتباطات خود را توسعه بخشند.