نیروگاه اتمی بوشهر فردا تولید برق را از سرمی‌گیرد

يکشنبه،۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری نیروگاه اتمی بوشهرگفت: این نیروگاه که از هفتم اسفند سال گذشته برای انجام تعمیرات نیمه اساسی از مدار خارج شده بود از دوشنبه نهم اردیبهشت ماه جاری دوباره تولید برق را از سرمی‌گیرد.

نیروگاه اتمی بوشهر فردا تولید برق را از سرمی‌گیرد

حسین غفاری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: نیروگاه اتمی بوشهر سال گذشته 7.2 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرد و از این میزان 6.6میلیارد کیلووات ساعت تحویل شبکه شد. 
وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌ها برای تعویض یک سوم از بسته های سوخت هرسال براساس پنل مشخص این نیروگاه باید متوقف، بسته های سوخت را جابه جا و تعمیرات نیمه اساسی را سازماندهی کند. 
غفاری اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها از فردا تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر برای 298 شبانه روز موثربه میزان 7.3میلیارد کیلووات ساعت وارد مدار می شود. 
وی با اشاره به برگزاری رزمایش پرتویی استان بوشهر گفت: هرچند نیروگاه اتمی بوشهر از جمله نیروگاه های امن دنیا و آمادگی برای پاسخگویی به حوادث گوناگون براساس استانداردهای آژانس بین المللی را دارد اما برای ارتقای سطح آمادگی ها، آگاهی مردم و ارزیابی آمادگی دستگاه های اجرایی این رزمایش برگزار می شود. 
مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: همه امکانات لازم برای تمرین سناریوی رزمایش پرتوی در بوشهر مهیا است و اعضای قرارگاه پرتوی از آمادگی بالایی برخوردارند.