توسعه مشاغل خانگی 6هزار زن سرپرست خانوار

شنبه،۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

موافقت نامه طرح توسعه مشاغل خانگی 6 هزار زن سرپرست خانوار در 23 استان با اعتبار سه میلیارد تومان بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی برای دوره زمانی یکساله امضا شد.

توسعه مشاغل خانگی 6هزار زن سرپرست خانوار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای این موافقت نامه گفت: در کشور ما ابزار توسعه مشاغل را دو مولفه وام و مجوز می دانند در حالی که در سال های اخیر بررسی الگوهای جدید، توسعه مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفت. 
«عیسی منصوری» افزود: انتظار این است که در این طرح ها دولت دخالت نکند و برای این منظور در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار، جهاد دانشگاهی به عنوان کارفرما معرفی شده است. 
وی درباره اشتغال زنان اظهارداشت: در اشتغال کشاورزی مرد و زن کار می کردند و در موج صنعتی شدن مردان شاغل بودند و زنان در خانه ها حضور داشتند و در موج سوم باید تعریف درستی از اشتغال زنان داشته باشیم. 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشارکت اقتصادی پایین زنان در جامعه گفت: این شاخص در کشورهای دیگر 80 درصد است، در حالی که در کشور ما این شاخص برای افراد 30 تا 40 سال به رقم 41 درصد رسیده است. 
وی تاکید کرد: مشاغل خانگی یکی از بسترهای مناسب برای حضور زنان در اقتصاد است.

این طرح برای توانمندسازی 6 هزار و ٢٠٠ زن سرپرست خانوار کمتر از 55 سال سن در سه مرحله شناسایی مزیت ها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار انجام می شود. 
طرح اولیه به صورت آزمایشی در ٩ استان آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و ایلام اجرا شده بود. 
در این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر، جهاد دانشگاهی مجری طرح و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان کارفرما است.