تجاری سازی شرکت‌های تعاونی، روی میز معاون وزیر تعاون

شنبه،۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین مرکز توسعه بخش تعاون با هدف تجاری سازی شرکت‌های تعاونی را با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌هایی نظیر پیشگامان راه اندازی و در هفته تعاون نخستین گروه از این شرکت‌ها را افتتاح خواهیم کرد.

تجاری سازی شرکت‌های تعاونی، روی میز معاون وزیر تعاون

«محمد کبیری» در آئین امضای تفاهم نامه ای میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوی نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، افزود: این تفاهم نامه با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی شرکت های تعاونی به امضا رسید.
وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، حمایت های لازم از تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی دانش بنیان و تجاری سازی آنها صورت می گیرد.
معاون وزیر تعاون اظهار داشت: در قالب این تفاهم نامه، ضمانت نامه های مورد نیاز تعاونی های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات، صادر خواهد شد.
کبیری با تاکید بر اینکه امسال به طور ویژه مشکلات تعاونی های دانش بنیان را پیگیری خواهیم کرد، گفت: در این ارتباط، علاوه بر فعالیت‌هایی که در مرکز توسعه فناوری و نوآوری بخش تعاون صورت می‌گیرد، مذاکراتی با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای ورود به توسعه و تشکیل تعاونی های دانش بنیان داشتیم.
وی ورود تعاونی های دانش بنیان به حوزه شستا را از اولویت های معاونت تعاون وزارت تعاون عنوان کرد و از تحقق آن در قالب امضای یک تفاهم نامه خبر داد.
کبیری همچنین از تشکیل سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون خبر داد و گفت: درصدد هستیم با توسعه این سامانه نظارت بر فعالیت‌های تعاونی ها را افزایش دهیم و به شفافیت بخش تعاون کمک کنیم تا اعتماد عمومی را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی به وجود آوریم.
کبیری از رصد و پیگیری مشکلات تعاونی های دانش بنیان در قالب کمیته مشترک چهارجانبه خبر داد و تاکید کرد: در فاز بعدی به دنبال تامین مالی، بازاریابی و توسعه برند برای شرکت های دانش بنیان خواهیم بود.