پیشنهاد وزارت تعاون در مورد بازگشت اشتغال در مناطق سیلزده تصویب شد

يکشنبه،۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: متن پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هدف احیای مجدد بنگاه‌های اقتصادی و بازگشت اشتغال در مناطق سیلزده کشور در جلسه کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده بررسی و تصویب شد.

پیشنهاد وزارت تعاون در مورد بازگشت اشتغال در مناطق سیلزده تصویب شد

دومین جلسه کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده امروز به ریاست بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و دبیر کمیته حمایت از تولید و اشتغال، با حضور معاونین و نمایندگان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صندوق توسعه ملی، سازمان امورمالیاتی کشور، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق اصناف ایران، در محل این وزارتخانه برگزار شد.
وی گفت: در این جلسه روند اجرای مصوبات اولین جلسه کمیته مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و در ادامه، متن پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هدف احیای مجدد بنگاه های اقتصادی و بازگشت اشتغال در مناطق سیلزده کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. 
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد بررسی محورهای پیشنهادی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی وسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار جلسه آتی کمیته قرار گیرد.

تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات اولین جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در این جلسه، بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات اولین جلسه کمیته و تسریع در جمع بندی ارزیابی های مربوط به میزان خسارات وارده به بخش‌های مختلف اقتصادی در استان های سیل زده تاکید کرد.
همچنین مقرر شد ظرف مدت 48 ساعت موارد مرتبط، با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و دستگاه های تخصصی جمع بندی و ارائه شود.