مجلس از تصمیم رئیس جمهوری حمایت می‌کند

چهارشنبه،۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از تصمیم رئیس جمهوری حمایت می‌کند و ان شاءا... با همبستگی و اتحاد مسئولان و ملت، توطئه‌های صهیونیست‌ها و دشمنان ملت ایران خنثی خواهد شد.

مجلس از تصمیم رئیس جمهوری حمایت می‌کند

محمد جواد جمالی اظهار داشت: امروز یکسال از خروج ترامپ از برجام می‌گذرد، در این مدت آمریکایی‌ها به اذعان خودشان بیشترین فشارها را از نظر اقتصادی، تحریم‌های همه جانبه و تلاش برای برهم زدن امنیت ایران داشته‌اند.
وی افزود: آنان اخیرا هم بیان کردند ایران به هیچ وجه نباید غنی سازی هسته‌ای داشته باشد در حالی که این موضوع یکی از مفاد برجام بود و 1+5 حق غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت شناخته بود و ایران جزو باشگاه کشورهای غنی سازی هسته‌ای بود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا اعلام کرد ما در مقابل خروج آمریکا از برجام منفعلانه عمل نمی کنیم ولی 1+4 هم به عنوان اصل مهم باید به تعهداتش برجام اقدام کند، متاسفانه اروپایی ها یا نتوانستند یا نخواستند و به قول دکتر ظریف وزیر امور خارجه تنها درصد کمی از تعهداتشان را عملی کردند.
نماینده مردم فسا در مجلس افزود: بالاخره صبر جمهوری اسلامی ایران هم حدی دارد، گرچه با ماندن بر برجام و خویشتنداری به دنیا نشان دادیم که ما خواهان حل و فصل مسائل به شیوه مسالمت آمیز هستیم ولی به نظر می رسید در آمریکا این خویشتنداری ایران طور دیگری تعبیر شده و آنان این موضوع را ضعف ما تلقی کردند به همین دلیل اقدام امروز ایران در توقف برخی اقدامات توافق برجام بسیار خوب و سنجیده و به جا بود.
جمالی با تاکید بر این که مجلس شورای اسلامی از تصمیم رییس جمهوری حمایت می کند، گفت: ان شاءالله با همبستگی و اتحاد مسئولان توطئه های صهیونیست ها، بن سلمان و دشمنان ایران خنثی خواهد شد.