بازگشت "سعدمحمدی" به شرکت ملی صنایع مس

شنبه،۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

دکتر اردشیر سعد محمدی به مدیرعاملی شرکت ملی صنایع مس ایران منصوب شد.

بازگشت "سعدمحمدی" به شرکت ملی صنایع مس

به گزارش خبرنگار اقتصاد کارا ، در جلسه‎ای که امروز در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ( ایمیدرو)  با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد، دکتر اردشیر سعد محمدی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی گردید.

در کارنامه اردشیر سعد محمدی که دکترای معدن دارد، مدیرعاملی شرکتهای بزرگی چون تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت ملی مس، ذوب آهن اصفهان، توسعه معادن روی ایران و چند شرکت دیگر دیده می‎شود. این مدیر باسابقه، از دی ماه 1388 تا مهر 1391 نیز مدیرعامل شرکت ملی مس که در تالار بورس با نماد فملی معامله می‎گردد، بود.

این انتصاب در حالی صورت می‎گیرد که هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با صدور فرمانی صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را به مجموعه تحریم‌های یکجانبه آمریکا اضافه کرده و شرایط بنگاههای اقتصادی کلان و درآمدزا در دوران کاهش شدید فروش نفت را سخت‎تر کرده است.

در 12 تير ماه 1351، شركت سهامي معادن مس سرچشمه كرمان، تشكيل و در سال 1355 به شركت ملي صنايع مس ايران كه در برگيرنده كليه فعاليتهاي معادن مس كشور است تغيير نام داد. از وظايف اين شركت، استخراج و بهره برداري از معادن مس، توليد محصولات پر عيار سنگ معدن و محصولات مسي نظير كاتد، اسلب، بيلت و مفتول هشت ميليمتري مي‫باشد. معادن مس سرچشمه و ميدوك در كرمان و معدن مس سونگون در آذريايجان شرقي از مهمترين معادن مس كشور به شمار مي‫رود.

طبق بررسي‌هاي انجام شده، ايران از لحاظ ذخاير معدني مس بر روي كمربند جهاني اين فلز قرار گرفته است كه در راستاي محور شمال غرب ـ جنوب شرق كشور امتداد دارد.