آمریکا خواستار لغو تعرفه‌های ژاپن بر محصولات کشاورزی شد

يکشنبه،۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

آمریکا که در یک جبهه درگیر نبرد تجاری با چین بر سر افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از این کشور است این بار از توکیو خواست تعرفه بر محصولات کشاورزی آمریکا را لغو کند.

آمریکا خواستار لغو تعرفه‌های ژاپن بر محصولات کشاورزی شد

'سونی پردیو' دبیر کشاورزی آمریکا بعد از دیدار با 'تاکاموری یوشیکاوا' همتای ژاپنی خود در توکیو افزود: کاهش این تعرفه‌ها به نفعع روابط تجاری دو کشور است و باعث افزایش مبادلات دو طرف خواهد شد.
در عین حال ژاپن و ایالات متحده آمریکا موافقت کرده‌اند که پیش از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ژاپن در اواخر ماه جاری میلادی گفت و گوهای سطح کاری درباره تجارت را برگزار کنند.
'توشی میتسو موتگی' وزیر مسئول گفت و گوهای تجاری میان ژاپن و آمریکا و 'رابرت لایت هایزر' نماینده تجاری آمریکا روز گذشته (شنبه) در دومین روز مذاکرات تلفنی به این توافق رسیدند. 
دو طرف در ماه فروردین دور جدیدی از گفت و گوهای تجاری را آغاز کردند موتگی و لایت هایزر در آن مذاکرات موافقت کردند مذاکراتی را درباره اعمال تعرفه ها بر محصولات کشاورزی و خودرو آغاز کنند آنها همچنین موافقت کردند درآینده بر سر تجارت دیجیتالی هم مذاکره کنند.
روز شنبه، موتگی و لایت هایزر اذعان کردند که تنظیم دوباره محتوای مذاکرات قبلی و موضوعات پیش رو قبل از دیدار برنامه ریزی شده ترامپ از ژاپن از روز 4 خرداد ضرورت دارد. 
این دو مقام با برگزاری این گفت و گوهای در سطح کاری در ایالات متحده موافقت کردند.
برنامه آمریکا برای وادار کردن ژاپن به قطع تعرفه بر محصولات کشاورزی در حالی است که این کشور اکنون در ادامه جنگ تجاری با چین، تعرفه 10 درصدی 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را به 25 درصد افزایش داد.