توسعه همکاری‎های سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه صنعتی شریف

يکشنبه،۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، طرفین برای توسعه همکاری های فیمابین اعلام آمادگی کردند.

توسعه همکاری‎های سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه صنعتی شریف

در این جلسه عنوان شد که کارگروه حمل و نقل پیشرفته (خودرو، ریلی، هوایی، فضایی، جاده ای، دریایی) در دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی  شکل گرفته است. این کارگزوه در صدد است که در تعامل با وزارتخانه‎های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری و ... با هدف توانمندسازی و مشاوره صنعتی، چالش‎های این حوزه را شناسایی؛ عارضه یابی و ارائه راه حل نماید و در این زمینه آماده همکاری کامل با دانشگاه صنعتی شریف است.

طرفین در این جلسه در خصوص همکاری در برگزاری دوره های آموزشی در سطح ملی و بین المللی و تعامل برای آموزش مهارت های شغلی از طریق مرکز توسعه اشتغال دانش آموختگان سازمان مدیریت صنعتی و مدرسه اشتغال شریف، اعلام آمادگی نمودند.

بنا به این گزارش، در این جلسه ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن بیان تاریخچه ای از فعالیت‎های  این سازمان اظهار داشت: مجموعه سازمان مدیریت صنعتی قدمتی 55 ساله دارد و با هدف توسعه ظرفیت های مدیریت در کشور و تربیت مدیر برای بخش صنعت پایه گذاری شده است تا مدیرانی که در سازمان دانش مدیریت  مي‎آموزند در شرکت ها و سازمان‎های صنعتی فعالیت خود را آغاز کنند و با همین نگاه توسعه ای چند سال بعد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: سازمان مدیریت صنعتی بمنظورعارضه یابی و آسیب شناسی روند‌ها و فعالیت های مدیریتی، از دیر باز کلینیک‌های صنعت را طراحی کرده است که ماموریت آنها "عارضه یابی"، "توانمند سازی" و رفع عارضه از بنگاه ها است و هم اکنون این فعالیت‌ها برای شهرک های صنعتی در کل کشور در حال انجام است. وی افزود: حوزه مشاوره سازمان دارای 30 مشاور حرفه‎ای و شبکه ای گسترده از مشاوران است که پروژه‎های مشاوره را بصورت درون سازمانی و برون سپاری انجام می دهند و تا کنون بیش از 5 هزار پروژه مشاوره برای بخش دولتی و خصوصی انجام داده اند.

کیانی بختیاری با اشاره به برگزاری دوره‎های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با دانشگاه‎های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم و دوره مدیریت اجرایی "HSE" (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) را برگزار می‎کنیم. همچنین بسیاری از دوره‎های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان ، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان‌ها، مدیریت صندوق‎های بازنشستگی با ایتالیا، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان‌ها (CSR)؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی و مدیریت دانش مشتری (CKM)  را راه اندازی کرده ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص فعالیت های خانه مدیران این سازمان اظهار داشت: خانه مدیران محلي براي يادگيري مداوم و تسهيم دانش و تجربيات مديران کشور با بيش از 6000 عضو است و فرصت‌های لازم جهت گردهمایی،‌ تبادل نظر و تجربه را برای آنان فراهم می‌نماید. خانه مدیران با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های مختلف با صاحب نظران و مسئولین اجرایی یکی از ظرفیت های ارزشمند سازمان مدیریت صنعتی است.

وی درخصوص اهمیت مهارت ورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه اظهار داشت:علاوه بر آموزش‌های کلاسیک و آکادمیک، آموزش‌های حرفه‌ای و همچنین توسعه توانمندی ها و مهارت ها نیز مورد نیاز است و با این هدف مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان را در سازمان راه اندازی کرده ایم که کسب مهارت در حوزه‌های پر تقاضای بازار، انجام کار آموزی تحت نظر مربی، صدور گواهی صلاحیت حرفه ای، تسهیل در استخدام و استفاده از وام بانکی از جمله مزایای این دوره آموزشی است.

مجتبی موحدی مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف نیز در این جلسه ضمن معرفی این مرکز گفت: ماموریت اصلی مرکز، افزایش روحیه کارآفرینی در دانشجویان، اساتید و نیز فارغ التحصیلان دانشگاه در جهت توسعه کسب و کار دانش‌بنیان است. همچنین همکاری نزدیک با سایر نهادهای فعال در حوزه کسب و کارهای دانش‌بنیان از ویژگی‌های مرکز کارآفرینی شریف است که عمده فعالیت خود را در فرهنگ سازی و ترویج و همچنین ارتقاء توانمندی ها و قابلیت‌های کارآفرینانه متمرکز نموده است.

وی درخصوص مدرسه اشتغال شریف افزود: هدف این مدرسه توسعه مهارت‎های شغلی با سنجش استعدادها، توانایی‎ها و آموزش مهارت‎های شغلی دانشجویان و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای کاهش فاصله میان توانمندی دانشجویان و نیازمندی‌های بازار کار و همچنین آموزش مهارت‌های نرم همچون رفتار حرفه‌ای، کارتیمی و شناخت دانشجویان از توانایی‌های خود برای عبور از مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین موانع ورود به بازار کار است.