ایجاد یک میلیون و 90 هزار شغل در صورت تامین اعتبار

دوشنبه،۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال 25 هزارمیلیارد تومان منابع مالی برای ایجاد یک میلیون و 90 هزار شغل در نظرگرفته شده که پس از تصویب طرح در شورای عالی اشتغال اختصاص می‌یابد.

ایجاد یک میلیون و 90 هزار شغل در صورت تامین اعتبار

محمد شریعتمداری روز دوشنبه در نخستین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: نشست امروز مقدمه نشست شورای عالی کار است که پس از جمع بندی و نهایی شدن برنامه‌های اشتغال امسال در آینده نزدیک در نشست شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهوری به تصویب می‌رسد.
وی افزود: در این نشست جمع بندی کلی از عملکرد برنامه‌های اشتغال دستگاه‌هایی اجرایی در سال گذشته ارائه شد و بر اساس گزارش ها با وجود فشارهای ظالمانه، سیاست‌های اشتغالزایی، سیاست‌های خوبی بوده است. 
شریعتمداری ادامه داد: سال گذشته در حوزه کشاورزی و گردشگری میزان اشتغالزایی روند معقولی را طی کرده و در بخش کشاورزی 86 هزار شغل ایجاد شده است. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همچنین در بخش گردشگری، با ایجاد مراکز جدید گردشگری و قالب‌های مختلف همچون بوم گردی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و 200 هزار شغل در این زمینه ایجاد شده است.
شریعتمداری گفت: امسال نیز برنامه‌ ای با مشارکت تمام دستگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی اشتغال تهیه شده است و از محل اعتبارات عمومی 2500 میلیارد تومان در قالب تبصره 18 قانون بودجه 98 کل کشور به عنوان یارانه سود تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده است.