اخذ مالیات تصاعدی از موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند

چهارشنبه،۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاحیه‌ای را با مجلس شورای اسلامی پیگیری میکنیم که در صورت تصویب چنانچه سقف اجاره بهای مسکن رعایت شود مشمول معافیت مالیاتی شود در غیر این صورت اخذ مالیات به صورت تصاعدی افزایش مییابد.

اخذ مالیات تصاعدی از موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند

«محمد اسلامی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: این اصلاحیه هنوز در مرحله اجرایی نیست و در تعامل با مجلس هستیم. نکته مهم این اصلاحیه این است که کار اثربخشی برای مستاجران انجام شود. 
وی ادامه داد: برای اتصال سامانه مالیاتی آن نیز اقداماتی را انجام دادیم و باید چند سیستم به هم متصل شود. البته مهم این است که اطلاعات دقیق وجود داشته باشد و از آن استفاده کرد. 
وزیر راه و شهرسازی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن گفت: مسکن تابع شرایط عمومی و اقتصادی کشور است و تابع بخش مسکن نیست. 
اسلامی افزود: کار مهمی که انجام می دهیم عرضه زمین و مشوق هایی است که ایجاد کردیم و علاوه بر آن تسهیلات را برای سازندگان افزایش دادیم که قابل انتقال به خریداران است. 
وی تاکید کرد: در واقع امکانی در جهت ساخت و ساز فراهم کردیم تا مردم صاحب خانه شوند. 

بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیل امسال به اتمام میرسد 

وزیر راه و شهرسازی درباره فرآیند بازسازی زیرساخت های تخریب شده در سیل، گفت: بیش از 12 هزار و 800 کیلومتر از راه ها آسیب دیده که 11 هزار و 800 کیلومتر آن بازسازی شده و مردم استفاده میکنند. 
وی افزود: البته نیاز به ترمیم اساسی وجود دارد. الان ترمیم موقت است و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیل تا پایان سال 1398 صددرصد به اتمام میرسد. 
اسلامی گفت: البته برخی از این راه ها که مهمترین آن خرم آباد به پلدختر است در حدود 40 کیلومتر از این راه، آسیب جدی است که در حال بازسازی است اما بخشی از آن باید راه جدیدی در محور ایجاد شود که نقشه های آن تهیه و پیمانکاران نیز تعیین شده است. 
وی تصریح کرد: در حقیقت در فرآیند بازسازی قرار دادیم و با تامین منابع مالی انجام میشود.