مصرف برق کشور در نخستین روزهای خردادماه افزایش یافت

يکشنبه،۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

میزان مصرف برق کشور در حالی در نخستین روزهای خردادماه روند افزایشی یافته که سرنوشت تعیین تعرفه‌های جدید همچنان در هالهای از ابهام قراردارد.

مصرف برق کشور در نخستین روزهای خردادماه افزایش یافت

میزان مصرف برق کشور براساس اعلام وزارت نیرو روز گذشته (شنبه) به مرز۴۶ هزار مگاوات رسید.

بر این اساس اوج مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه روز گذشته به ۴۵ هزار و ۸۶۲ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه هفته گذشته حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

روند افزایش دما در برخی نقاط کشور سبب شد تا مردم سیستم‌های سرمایشی خود را وارد مدار کنند و همین امر رشد مصرف برق را به همراه داشت.

 رشد مصرف برق در حالی صورت گرفته که هیات وزیران ۲۷ اسفند پارسال به پیشنهاد وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، تعرفه‌های آب و برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کرد.
هیات وزیران در جلسه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مقرر ساخت تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۹۸ سالیانه به میزان هفت درصد افزایش یابد.
«سلام امینی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره به ایرنا گفته بود که تلاش برای افزایش قیمت برق و آب متوقف شده است.
«داود فرخزاد» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران هجدهم اردیبهشت در واکنش به افزایش ناگهانی مصرف برق، استفاده بیش از حد مردم از وسایل سرمایشی را عامل آن دانست و خواستار رعایت مدیریت مصرف آب و برق شد.

«هادی مدقق» مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر نیز گفت: امسال نیز با هدف کاهش بار شبکه برق در ساعت های اوج مصرف، تغییر ساعت کاری اداره ها و سازمان ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.