مهر ویزای ایران در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود

يکشنبه،۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

معاون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرد: از قبل عید تاکنون هیچگونه مهر روادید در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود.

مهر ویزای ایران در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود

«محمد جواد قنبری» در نشست مطبوعاتی روز جهانی صنعت نمایشگاهی گفت: این روز فرصتی برای گرد هم آمدن فعالان صنعت نمایشگاهی دنیاست. گستره فعالیت نمایشگاهی به ۱۸۰ کشور در نیا توسعه یافته است.
وی ادامه داد: فعالیت‌های نمایشگاهی سالانه  ۱۴۰ میلیارد دلار درآمدزایی مستقیم و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی غیرمستقیم دارد.
 معاون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به اشتغال‌زایی صنعت نمایشگاهی ادامه داد: همه اینها نشان‌دهنده نقش مهم صنعت نمایشگاهی است که می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حوزه صادرات به اقتصاد کشور کمک کند.
قنبری با اشاره به قدمت ۵۰ ساله نمایشگاه اظهار کرد: سالانه بیش از ۶۶۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود که ۴۰۰ نمایشگاه آن تخصصی است؛ این امر نشان‌دهنده افزایش قدرت رقابت ما در منطقه است.
به گفته وی ایران رقیب جدی ترکیه و امارات به شمار رفته و می‌تواند به عنوان قطب نمایشگاهی منطقه ایفای نقش کند.
این مقام مسئول اعلام کرد: اخیرا ۲۰ عنوان نمایشگاهی جدید ایجاد کرده‌ایم و تعداد آن‌ها از ۷۵ مورد به ۹۰ عنوان افزایش یافته است.
وی با اشاره به طرح نمایشگاه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مقرر شده فضای مناسبی در نمایشگاه‌های داخلی به این شرکت‌ها اختصاص یابد و سوبسید ۵۰ درصدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
قنبری تاکید کرد که هیچ نمایشگاهی به واسطه تحریم کنسل نشده است.
معاون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنین اعلام کرد: برخی تجار نگران ثبت مهر ویزای ایران در گذرنامه‌های خود هستند که ممکن است برای سفر به برخی مقاصد همچون آمریکا مشکل‌ساز باشد.
وی ادامه داد: در این راستا از قبل عید تاکنون هیچگونه مهر ویزا در پاسپورت هیات‌های تجاری ثبت نمی‌شود.