زنگنه اولویت‌های چهار شرکت اصلی وزارت نفت را ابلاغ کرد

شنبه،۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

وزیرنفت، اولویت سال ۹۸ چهار شرکت اصلی وزارت نفت و معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری را همسو با برنامه ملی اقتصادی مقاومتی برای اجرا ابلاغ کرد.

زنگنه اولویت‌های چهار شرکت اصلی وزارت نفت را ابلاغ کرد

در متن ابلاغیه بیژن زنگنه خطاب به مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سعیدمحمد زاده، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت آمده است: عطف به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موضوع ابلاغیه شماره ۲۴۲۷۴ مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ معاون اول رئیس‌جمهوری ضمن ابلاغ برنامه‌ها و پروژه‌های زیر به‌عنوان اولویت‌های سال ۱۳۹۸ شرکت تحت مدیریت شما در برنامه ملی اقتصاد مقاومتی، جناب عالی به‌عنوان «مجری این برنامه‌ها و پروژه‌ها» معرفی و منصوب می‌شوید.

با توجه به ضرورت تدوین برنامه اجرایی و ارائه عملکرد برنامه‌ها و پروژه‌های مصوب یادشده به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطابق دستور العمل صادر شده، مقتضی است ترتیبی اتخاذ کنید تا برنامه اجرایی و عملکرد اقدام‌های مربوطه مطابق زمانبندی ارائه شده در سامانه «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» درج و گزارش خلاصه عملکرد پروژه‌های یادشده به معاونت برنامه‌ریزی ارسال شود.

در این ابلاغیه اولویت شرکت ملی نفت ایران، تکمیل ظرفیت و راه‌اندازی فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، افزایش ظرفیت تولید نفت‌خام میدان‌های مشترک غرب کارون و احداث خط لوله گوره - جاسک و پایانه صادراتی نفت خام در بندر جاسک در نظر گرفته شده است.

همچنین امسال شرکت ملی گاز ایران موظف به تکمیل گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و نقاط صنعتی و نیروگاهی، گازرسانی به یک میلیون خانوار شهری و روستایی و گازرسانی به ۷۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مصرف‌کننده سوخت مایع در سال جاری خواهد بود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، ساخت مجتمع پالایشگاهی سیراف و احداث خط لوله جدید بندرعباس - سیرجان – رفسنجان را در دستور کار دارد.

در ادامه این ابلاغیه تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های پتروشیمی متانول بوشهر (فاز ۱)، متانول کاوه و الفین ایلام به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکلیف شده و معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری نیز باید تجاری سازی ساخت و تولید ۱۰ قلم کالای پرمصرف صنعت نفت را در داخل کشور با محوریت بخش خصوصی به نتیجه برساند.