شاخص بورس عقب نشینی کرد

شنبه،۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

شاخص کل در بازار بورس امروز دو هزار و 89 واحد افت داشت و در نهایت این شاخص به رقم 222 هزار و 387 واحد رسید.

شاخص بورس عقب نشینی کرد

در معاملات امروز پنج میلیارد و ۳۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال در ۳۲۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۳۲ واحد کاهش به ۵۱ هزار و ۱۳۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۹۱ واحد کاهش به ۳۵ هزار و ۳۰۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با دو هزار و ۸۲۱ واحد کاهش به رقم ۲۵۱ هزار و ۳۶۱ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۹۴۷ واحد و شاخص بازار دوم دو هزار و ۲۶۴ واحد کاهش داشتند.

در بین همه نمادها، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۹ واحد و سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۲۸ واحد در بین هه نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۷۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۵۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۵۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۵۱ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۱۲۲ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۰۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۶ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، سیمان تهران، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و۳۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴ واحد افت داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۷۸۵ واحد ثابت ماند.

در این بازار یک میلیارد و ۳۱۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.