سرگردانی طلا میان کاهش نرخ دلار و افزایش بهای اونس جهانی

دوشنبه،۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

بازار طلای کشور که تحت تاثیر بهای اونس جهانی طلا و قیمت دلار قرار داد، روزهای پر نوسانی را تجربه میکند؛ بهای هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز به چهار میلیون و ۵۶۵ هزار تومان رسید.

سرگردانی طلا میان کاهش نرخ دلار و افزایش بهای اونس جهانی

قیمت اونس جهانی طلا در روزهای اخیر رشد سریعی را تجربه کرده به طوری که از رقم هزار و ۲۷۶ دلار در اوایل هفته گذشته اکنون به هزار و ۳۱۵ دلار رسیده است.

با توجه به تاثیر تحولات اونس جهانی بر بازار طلای کشور، باید رشد اونس جهانی، بهای طلا و انواع سکه را در بازارهای داخلی با سرعت بالا می برد، اما این اتفاق رخ نداده است.

مهمترین عامل افزایش نیافتن نرخ طلا و سکه در بازارهای داخلی، کاهش قابل توجه قیمت دلار بوده است که باعث شده هیجان ناشی از رشد اونس جهانی طلا، تخلیه شود.

نرخ دلار که چندی پیش تا ۱۵ هزار تومان نیز بالا رفته بود امروز به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

آخرین نرخ بازار طلا و سکه

بهای هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه امروز (دوشنبه) به چهار میلیون و ۵۶۵ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم به ارزش چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد.

نیم سکه نیز دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۱۰ هزار تومان فروش رفت.

همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار، ۴۱۲ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۸۹ هزار تومان ارزش گذاری شد.