چشم طمع به زمین‌ نمایشگاه بین‌المللی

دوشنبه،۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران مدعی است که خیلی‌ها چشم طمع به این زمین داشته‌ و در برهه‌های زمانی مختلف می‌خواستند زمین را به بهانه‌های مختلف مصادره کنند.

چشم طمع به زمین‌ نمایشگاه بین‌المللی

«بهمن حسین زاده» در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اشاره به پراکنده بودن نمایشگاه‌ها گفت: در حال حاضر ۳۳ سایت رسمی نمایشگاهی در کشور فعال است که می‌خواهیم آن‌ها را یکپارچه و منسجم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل مترو نکشیدن به نمایشگاه همین بود؛ می‌خواستند وانمود کنند که نمایشگاه باعث و بانی ایجاد ترافیک در منطقه است.

این مقام مسئول همچنین از اعلام آمادگی برای پرداخت هزینه تاسیس ایستگاه مترو به شهرداری خبر داد.

هدف از ساخت شهرآفتاب، حذف نمایشگاه بین‌المللی بوده است

وی با انتقاد از ضررده بودن نمایشگاه شهرآفتاب اذعان کرد: تمامی نمایشگاه‌ها سودآور هستند به جز سایت شهرآفتاب که هزینه بالایی برای ساخت آن پرداخت شده است. هدف کسانی که نمایشگاه شهرآفتاب را ساختند، حذف نمایشگاه بین‌المللی بوده است غافل از اینکه اینجا یک برند بین‌المللی بوده و قابل حذف نیست.تهران با نمایشگاه بین‌المللی شناخته می‌شود و همه صنعتگران و بازرگانان این مکان را می‌شناسند.

این مقام مسئول به اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه در شهرآفتاب ادامه داد: مسئولان این سایت مدعی شده‌اند که نمایشگاه بین‌المللی از یارانه دولتی استفاده می‌کند و اجازه رشد به نمایشگاه‌های خصوصی نمی‌دهد.

وی از آمادگی برای سهام‌داری سایت شهرآفتاب به شرط تعیین مدیریت خبر داد تا بدین ترتیب بخشی از نمایشگاه‌ها به این سایت منتقل شود.

فشار عوامل بیرونی محسوس است

رئیس شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران همچنین با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های مهم در برج میلاد یا بوستان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تمام نمایشگاه‌های پرمخاطب مثل خودرو و کتاب را از نمایشگاه گرفته‌اند و در مکان‌های دیگر آن را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی فضای به این خوبی در نمایشگاه بین‌المللی وجود دارد، چرا باید نمایشگاه اینوتکس با هشت هزار بازدید کننده و ۴۰۰ مشارکت‌کننده در بوستان گفت‌وگو برگزار شود؟

حسین‌زاده در بخشی دیگر از سخنانش بیشترین گلوگاه‌های فساد را در حوزه نمایشگاهی دانست و گفت: کمیته‌های مختلف برا نظارت بیشتر و از بین بردن فساد ایجاد کردیم. البته فشار عوامل بیرونی کاملاً محسوس است چرا که منافع بعضی اشخاص به خطر افتاده است.

وی برگزاری نمایشگاه را نخسین گام صادرات دانست و افزود: امسال ۹۰ رویداد نمایشگاهی خواهیم داشت و از این به بعد هر نمایشگاهی که برگزار شود کنار آن یک سالن استارتاپی مرتبط خواهیم داشت.