ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار آزاد

دوشنبه،۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

نرخ طلا و انواع سکه در بازار آزاد تهران امروز کاهش یافت، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید با کاهش حدود ۲۵ هزار تومانی نسبت به دیروز به مبلغ چهار میلیون و ۴۴۵ هزار تومان به فروش رسید.

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار آزاد

هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۴ امروز به قیمت چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد.

نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار، ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان ارزش گذاری شد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر امروز به خبرنگار ایرنا گفت: اخبار مثبت مربوط به تحولات سیاست خارجی در کاهش قیمت طلا و سکه مؤثر بوده و جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا بسیار کاهش یافته است و سرمایه گذاران خرد تا مشخص شدن نتایج مربوط به تحولات سیاست خارجی، تمایلی برای ورود به این بازار ندارند.

به گفته «عبادالله محمدولی» مهمترین عاملی که باعث افت بهای طلا و سکه در بازار شده، انتشار اخبار مثبت مربوط به تحولات سیاست خارجی و افت نرخ دلار بوده است.

نوسان محدود نرخ دلار

نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی امروز به ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان و فروش ۱۲ هزار و ۷۵۰ هزار تومان رسید. هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان فروخته شد.

میانگین بهای هر یورو در روز کاری گذشته در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۷۴۹ تومان و هر دلار ۱۲ هزار و ۷۹۳ تومان بود.

همچنین حواله فروش در سامانه نیما برای هر یورو ۱۲ هزار و ۷۴۳ تومان و دلار ۱۰ هزار و ۷۹۵ تومان تعیین قیمت شد.