قطع برق در همایش انرژی‌های تجدیدپذیر

سه شنبه،۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

قطع ناگهانی برق و نبود مولد خودتامین در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور، حضور نیافتن معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در هفتمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده و نیز حضور نیافتن مدیرعامل شرکت مپنا و مدیرعامل شرکت توانیر از حاشیه‌های همایش انرژی‌های تجدیدپذیر بود.

قطع برق در همایش انرژی‌های تجدیدپذیر

پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی امروز سه شنبه اقدام به برگزاری هفتمین کنفرانس بینالمللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده کرد.

در دعوت نامه‌هایی که برای رسانه‌ها ارسال شده بود حضور «سورنا ستاری» معاون علمی، فناوری رئیس جمهوری، «سید محمد صادق زاده» رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، «محمد صادق قاضی زاده» رئیس پژوهشگاه نیرو، «محمد حسن متولی زاده» مدیرعامل شرکت توانیر و «عباس علی آبادی» مدیرعامل گروه مپنا به عنوان سخنرانان کلیدی این کنفرانس ذکر شده بود.

ساعت برگزاری هشت و ۳۰ دقیقه صبح ذکر شده بود که البته کنفرانس با یک ساعت تأخیر آغاز به کار کرد.

از نکته‌های جالب این کنفرانس آن بود که به غیر از رئیس پژوهشگاه نیرو، هیچکدام از سخنرانان کلیدی در آن حضور نیافتند.

دبیر اجرایی کنفرانس که عهده دار اعلام برنامه‌های کنفرانس بود با قرار گرفتن در محل تعیین شده برای سخنرانی گفت: باید ابتدا از شرکت کنندگان بابت حضور نیافتن «رضا اردکانیان» وزیر نیرو که به همراه رئیس جمهوری به سفر رفته است عذر خواهی کنم. این در حالی بود که در فهرست شرکت کنندگان و سخنرانان نامی از وزیر نیرو به عنوان سخنران برده نشده بود.

در ادامه این کنفرانس از تعدادی استادان دانشگاه دعوت شد که برای سخنرانی در جایگاه حضور یافته و سخنرانی کنند که برخی از آنها اعلام کردند که به دلیل حضور نیافتن سخنرانان اصلی ناگزیر به ارائه سخنرانی شده‌اند.

هنگامی که محمد تقی عاملی از اعضای دانشگاه شهید بهشتی به بحث در خصوص تجربیات کشور آلمان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر پرداخت ناگهان برق دانشگاه قطع شد و مدعوین ناگزیر شدند سالن سخنرانی را ترک کنند.

قطع یک ساعته برق، شرکت کنندگان در کنفرانس را به محوطه دانشگاه کشاند و برخی از این فرصت استفاده کردند و با توجه به محیط سر سبز پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور اقدام به گرفتن عکس کردند.

گرچه نمایشگاهی هم در زمینه تولیدات انرژی‌های تجدید پذیر در کنار سالن سخنرانی برگزار شده بود اما قطع برق موجب شد این نمایشگاه نیز چندان مورد استقبال قرار نگیرد.